Samsung Display Awards 2024: Święto lidera rynku display i jego partnerów – Samsung nagrodził swoje najlepsze firmy partnerskie!

Grudzień to miesiąc podsumowań, stąd niezwykły natłok wszelkich wydarzeń w tym właśnie miesiącu. Warto odnotować, że do tej listy należy chyba już na stałe wpisać Samsung Display Awards – nową imprezę partnerską koreańskiego producenta. IT Reseller oczywiście był na miejscu. 

5 grudnia w samym sercu starego miasta w Warszawie, w hotelu Verte, odbyła się pierwsza edycja imprezy Samsung Display Awards. Wydarzenie to, w zamyśle organizatorów, ma na celu docenienie i podziękowanie partnerom pracującym z sekcją display Samsunga. Biorąc pod uwagę to, jak szeroki jest dziś kanał partnerski koreańskiego producenta, co wynika wprost z 100% indirectowego modelu sprzedaży, należało spodziewać się, że to wydarzenie nie będzie należało do niewielkich. Oczekiwanie to zostało spełnione, bowiem, zwłaszcza jak na pierwszą edycję, Samsung Display Awards prezentuje się naprawdę okazale i efektownie.

 

Jak przebiegała pierwsza edycja Samsung Display Awards?

Spotkanie miało miejsce w hotelu Verte, którego eleganckie wnętrza natychmiast nadają bardziej podniosłego charakteru wydarzenia. Każdy, kto zna dobrze zespół Samsung Display wie doskonale, że charakterystyczny luz i otwartość to swojego rodzaju znak rozpoznawczy teamu display. Ten swoisty koktajl z klasycznego designu otoczenia i energii zespołu okazał się być naprawdę dobry.

 

 

Rozpoczęło się krótkim występem saksofonowym, dobrym na wprowadzenie i skupienie uwagi gości na tym, co dzieje się na scenie. Wydarzenie poprowadził Hubert Urbański, który z klasą i humorem zapraszał na scenę kolejnych uczestników wydarzenia. Krótkim wystąpieniem rozpoczął spotkanie Adam Parzonka, Head of Sales Displays Samsung Electronics Polska, który zwrócił się do partnerów obecnych na sali, dziękując im za skuteczność i wytrwałość w mijającym roku. Przypomniał także, że Samsung nigdy nie stanowi konkurencji dla własnych partnerów. Po nim na scenie zagościł Grzegorz Nowicki, Senior Channel Sales Manager PDS w Samsung Electronics Polska, rozpoczynając ceremonię wręczenia nagród.

 

 

Zanim o samych nagrodach, zatrzymajmy się na chwilę przy organizacji wydarzenia. Jak na debiut, Samsung Display Awards 2024 był bardzo dobrze zorganizowany, z krótką agendą, którą nawet udało się w miarę utrzymać w ryzach, pozbawioną dłużyzn, zręcznie przecinającą ceremonię wręczenia nagród efektownymi występami grupy MultiVisual. To zresztą świetny wybór, bo ci artyści bawią się światłem tworząc niesamowite efekty – co świetnie koresponduje z tematyką display.

 

 

Na zakończenie oficjalnej części wydarzenia na scenie pojawił się cały zespół Samsung Display. Od zespołu handlowego, po marketingowy, zespół koreańskiego producenta od dawna pozostaje znanym i lubianym w branży.

 

 

Nagrody dla najlepszych

Oczywiście, najważniejszą częścią agendy była ceremonia wręczenia nagród. Tych było łącznie 11 i odpowiadały one najważniejszym obszarom współpracy pomiędzy Samsung Display oraz kanałem partnerskim. Podzielono je na trzy części, odpowiadające, odpowiednio, biznesowi profesjonalnemu, monitorom oraz dystrybucji. Poniżej przedstawiamy wszystkie 11 kategorii oraz zwycięzców:

 

Laureaci Samsung Display Awards 2024 – Professional Display 

Pierwsza część nagród skupiona jest na kategoriach profesjonalnych, od kluczowych produktów digital signage, przez telewizję hotelową, aż po interesujące projekty, wykorzystujące technologie Samsung Display. Łącznie w obszarze Professional Display przyznano 5 nagród. Oto one:

 

Partner LED 2024: zwycięzcą tej kategorii została firma PERFECT DISPLAYS

 

Najlepszy wynik sprzedażowy 2024: tę kategorię wygrała firma SOLIX

 

Interactive Experience 2024: nagroda w tej kategorii została zdobyta przez firmę VULCAN

Lider sprzedaży Telewizji Hotelowej 2024: zwycięzcą tej kategorii została firma GT-POL

 

Mistrz rozwiązań Signage 2024: w tej kategorii zwyciężyła firma NANOVO

 

Laureaci Samsung Display Awards 2024 – LCD Monitors

Druga część nagród skupia się na technologiach monitorów nabiurkowych i jest przy tym bardziej zróżnicowana, niż można sądzić. Znalazły się tu kategorie obejmujące różne części rynku, od działań projektowych, przez sprzedaż różnych rodzajów monitorów. W obszarze LCD Monitors przyznano łącznie 5 nagród. Oto one:

 

Największy projekt LCD 2024: w tej kategorii triumfowała firma GREENLITE

Największa sprzedaż w kanale SMB 2024: zwycięzcą w tej kategorii została firma KANARDI

Debiut roku 2024: statuetkę w tej kategorii odebrała firma TECHLORD

Największa sprzedaż w kanale konsumenckim 2024: zwycięzcą w tej kategorii została firma MEDIA EXPERT

Największa sprzedaż w kategorii Gaming 2024: sukces w tej kategorii zanotował X-KOM

 

Nagroda specjalna – Dystrybutor Roku 2024

Nagroda poświęcona wyjątkowo ważnej części rynku – dystrybucji. Samsung, sprzedając wyłącznie poprzez partnerów i dystrybucję, ma świadomość wagi dystrybutorów na rynku. Tym samym, relacje z dystrybutorami to dla Samsunga, w tym jego dywizji Display, sprawa absolutnie kluczowa. Trudno więc być zdziwionym, że Samsung zdecydował się na przyznanie nagrody specjalnej właśnie czołowemu dystrybutorowi.

 

Dystrybutor Roku 2024: nagrodę w tej kategorii zdobyła firma AB S.A

 

Podsumowanie – idealny debiut

Pierwsza edycja Samsung Display Awards okazała się świetnym debiutem. Zorganizowana 5 grudnia w eleganckich wnętrzach warszawskiego hotelu Verte, impreza podkreśliła rolę partnerów Samsunga w realizacji jego strategii 100% sprzedaży pośredniej. Już teraz, przy pierwszej edycji, widać, że wydarzenie ma potencjał, by stać się stałym punktem w harmonogramie polskiego rynku IT.

Samsung słusznie nagrodził nie tylko partnerów handlowych, ale też dystrybutora. Warto zwrócić uwagę na to, jak powtarzają się niektóre nagrody podczas wydarzeń różnych producentów. Wyłania się z tego obraz niezwykle silnej (co jest zgodnie z wynikami) pozycji wrocławskiego dystrybutora, AB, w wielu różnych segmentach rynku, oraz dominacji firmy X-kom w obszarze gamingu.

Samsung Display zorganizował swoje wydarzenie naprawdę dobrze, ale to nie jest najważniejsze. Znaczenie bardziej istotne od dobrego rozplanowania agendy, wyboru świetnej lokalizacji i estetycznej gry światłem jest to, co dzieje się na wydarzeniach niejako obok agendy. Rozmowy kuluarowe, personalne relacje pomiędzy przedstawicielami współpracujących firm, nawiązywanie nowych i pielęgnowanie dotychczasowych relacji – to prawdziwe wartości wynoszone przez partnerów z wydarzeń takich jak Samsung Display Awards 2024. Siła relacji z partnerami, to także kluczowa sprawa dla Samsunga i, przyznajemy, widać było to doskonale po zażyłości tychże relacji.