Samsung Galaxy S z funkcją tłumacza rozmów telefonicznych w czasie rzeczywistym 

Według czwartkowych doniesień firmy flagowe smartfony Galaxy S Samsung Electronics będą oferować funkcję tłumaczenia rozmów telefonicznych w czasie rzeczywistym.

Niespodziewane ogłoszenie następuje dzień po zaprezentowaniu Samsunga Gaussa, firmowego modelu generatywnej sztucznej inteligencji, który zadebiutuje komercyjnie w nadchodzących telefonach Galaxy S w 2024 roku, prawdopodobnie w serii Galaxy S24.

W środę Samsung zadebiutował Samsung Gauss, składając oficjalną ofertę konkurowania na rozwijającym się rynku sztucznej inteligencji, który jest już zatłoczony przez jego głównego rywala Apple i innych światowych gigantów technologicznych. Według Samsunga Samsung Gauss będzie odgrywał rolę w sprawnym działaniu Galaxy AI.

Do trzech jego głównych funkcji należy język Samsung Gauss Language, będący generatywnym modelem języka, którego można używać do tworzenia wiadomości e-mail, podsumowywania dokumentów i tłumaczenia treści. Wydaje się, że technologiczny gigant podejmuje konsekwentne kroki w celu opracowania najnowszej, wewnętrznej funkcji tłumaczenia, począwszy od usługi S Translation wycofanej w 2020 r., a skończywszy na tłumaczeniu na żywo Bixby Vision.

Mając wizję otwarcia „nowej ery sztucznej inteligencji” na urządzenia mobilne, Samsung zapowiedział, że wprowadzi Galaxy AI do swoich smartfonów, aby oferować różne korzyści, a jedną z nich będzie AI Live Translate Call, która ma na celu przełamanie barier językowych między użytkownikami.

Nowa funkcja tłumaczenia rozmów w czasie rzeczywistym będzie działać jako „osobisty tłumacz” i zostanie zintegrowana z funkcją połączeń urządzenia. Tłumaczenia audio i tekstowe będą pojawiać się w czasie rzeczywistym, gdy użytkownicy będą mówić, niczym napisy kodowane podczas programu transmitowanego na żywo – wyjaśnił Samsung. Gigant technologiczny podkreślił również, że użytkownicy będą mogli pozbyć się kłopotów związanych z koniecznością korzystania z aplikacji innych firm do tłumaczenia, a także zapewni prywatność rozmów, ponieważ proces tłumaczenia będzie odbywał się „na urządzeniu”.

„Technologia mobilna ma niesamowitą moc umożliwiającą łączność, produktywność, kreatywność i nie tylko ludziom na całym świecie, ale jak dotąd nie widzieliśmy, aby mobilna sztuczna inteligencja uruchomiła to w naprawdę znaczący sposób – powiedziała Choi Won-joon, wiceprezes wykonawczy i szefowa działu badań i rozwoju działu biznesowego mobile eXperience w firmie Samsung. – Galaxy AI to nasza najbardziej wszechstronna oferta inteligencji, która na zawsze zmieni sposób, w jaki myślimy o naszych telefonach”.

Według Samsunga Galaxy AI wykorzystuje sztuczną inteligencję na urządzeniu opracowaną przez firmę Samsung, a także sztuczną inteligencję opartą na chmurze, nad którą firma pracowała ze swoimi partnerami branżowymi. Na więcej szczegółów przyjdzie poczekać najprawdopodobniej do styczniowego unpackingu Galaxy S24.

Krążą pogłoski, że w nowej serii Galaxy S24 zastosowano płaski ekran, odchodząc od zakrzywionych krawędzi swoich poprzedników, i oczekuje się, że będzie korzystać z własnego procesora aplikacyjnego Samsunga Exynos 2400 zaprojektowanego przez Samsung System LSI, ramię projektowe układów logicznych firmy Samsung.

Europejski rynek: biznesowa infrastruktura sieciowa w górę, ale serwery w dół