Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Samsung i LG pozostają liderami, jeśli chodzi o telewizory, ale to może się zmienić 

Koreańscy producenci telewizorów Samsung Electronics i LG Electronics ugruntowali swoją wiodącą pozycję na światowym rynku telewizorów premium w 2023 r., ale analitycy sugerują, że sprawy mogą przyjąć inny obrót.

Aby utrzymać przewagę nad aspirującymi rywalami, zarówno LG, jak i Samsung ogłosiły, że ich strategia polegać będzie na utrzymaniu pozycji lidera w segmencie telewizorów premium. Obie firmy planują wprowadzenie usług sztucznej inteligencji w celu zastosowania najnowocześniejszych procesorów.

Według opublikowanego w czwartek raportu przez firmę śledzącą rynek Omdia, w sektorze telewizorów premium, których ceny przekraczają 2500 dolarów, koreańscy producenci odnotowali znaczny wzrost, zdobywając łącznie 79,6 procent udziału w rynku pod względem przychodów. Posiadając przewagę w technologii produkcji telewizorów z wyższej półki, koreańskie firmy pokonują swoich transgranicznych rywali z dużymi marżami.

Samsung osiągnął udział w rynku na poziomie 60,5 proc., LG 19,1 proc., a japoński dostawca Sony zajął trzecie miejsce na liście z 15,9 proc. Chińscy producenci Hisense, Panasonic i TCL zdobyli po mniej niż 1 procent udziału w rynku.

W przypadku telewizorów wielkoekranowych o przekątnej powyżej 75 cali Samsung przejął 33,9% udziałów, stając się liderem rynku także w tej jego części. Koreańscy producenci telewizorów pochwalili się także dominacją w sektorze zaawansowanych, organicznych telewizorów emitujących światło, przy czym LG zajęło pierwsze miejsce z 48-procentowym udziałem w rynku pod względem przychodów, a Samsung z 22,7-procentowym udziałem w rynku.

Szybki rozwój firmy Samsung na rynku OLED był zauważalny, ponieważ wcześniej, w chwili wprowadzenia na rynek telewizora OLED w 2022 r., zajmował on zaledwie 6,1% rynku OLED.

Pomimo dużych przewag, obserwatorzy rynku wyrazili pewne obawy co do utrzymania takiego stanu rzeczy. Chińscy rywale sukcesywnie i szybko poszerzają swoją pozycję na całym rynku telewizorów.

Według czwartkowego raportu Omdia, w 2023 r. Samsung był na szczycie światowego rynku telewizorów po raz 18. z rzędu, zdobywając 30,1% całkowitych przychodów. Jednak wyniki LG nie spełniły oczekiwań, ustępując chińskim rywalom TCL i Hisense i po raz pierwszy uplasowali się na 4. miejscu na światowym rynku telewizorów.

Całkowita wielkość dostaw LG była równa 11,2 procentom światowego rynku, mniej niż TCL (12,5 procent) i Hisense (11,4 procent).