Samsung i LG wznawiają rozmowy w sprawie partnerstwa dot. OLED
Wydaje się, że rozmowy na temat rzadkiego partnerstwa między Samsungiem a LG zostały niedawno wznowione, ponieważ Samsung po raz pierwszy chce kupić panele LG do swoich najnowszych telewizorów OLED, jak w czwartek podały koreańskie źródła branżowe.
Jak podaje “Korea Herald”, firma Samsung Electronics jest podobno zainteresowana zakupem około 200 000 do 300 000 białych OLED od LG Display, a kiedy dojdzie do zawarcia umowy, oczekuje się, że Samsung rozpocznie produkcję telewizorów z wykorzystaniem paneli LG od początku przyszłego roku.
W 2013 roku Samsung po raz pierwszy wypuścił swój pierwszy telewizor OLED, ale wycofał go w ciągu roku ze względu na niskie wskaźniki wydajności produkcji. Gigant technologiczny zamiast tego promował swoje telewizory z wyświetlaczami ciekłokrystalicznymi, oznaczając je jako telewizory QLED, które wykorzystują własną technologię kropek kwantowych do tworzenia jasności i kolorów pasujących do telewizorów OLED. Rywale z Crosstown rozpoczęli rozmowy w tej sprawie w 2021 roku, ale nie doszli do porozumienia między innymi z powodu rozbieżności w cenach i okresie obowiązywania umowy.
Obserwatorzy branży przewidują większe szanse na to, że „sojusz” tym razem zostanie zawarty – Samsung musi zwiększyć swój udział w rynku telewizorów OLED, aby zmniejszyć zależność od chińskich producentów wyświetlaczy, podczas gdy LG Display potrzebuje popytu, aby wyjść spod kreski. Według firmy zajmującej się śledzeniem rynku UBI Research, dostawy paneli do telewizorów OLED na całym świecie osiągną w tym roku 9,1 miliona sztuk, a następnie skoczą do 11,6 miliona sztuk w 2025 roku i 14,1 miliona sztuk w 2027 roku – wykazując roczny wzrost na poziomie 11,6 procent.
„Jest bardzo prawdopodobne, że Samsung Electronics i LG Display zawrą umowę przed rozpoczęciem drugiej połowy tego roku” – powiedział Yi Choong-hoon, weteran branży i dyrektor generalny firmy UBI Research zajmującej się śledzeniem rynku.
Yi Choong-hoon, powiedział również, że obie strony „nie powinny zwlekać” z decyzją o współpracy, jeśli chcą konkurować z chińskimi rywalami wspieranymi przez ich rząd. „To także kwestia przetrwania. Chiny agresywnie wdzierają się na rynek telewizorów i wyświetlaczy, a dla koreańskich firm ważne jest, aby popyt i podaż konkurowały ze sobą”.
Wygląda na to, że Samsung skupia się teraz na wspieraniu swoich telewizorów OLED, ponieważ poleganie na chińskich producentach wyświetlaczy w przypadku paneli LCD wywiera presję na koszty. Samsung Display zakończył już w zeszłym roku swoją działalność w zakresie wyświetlaczy LCD, a LG również stopniowo ogranicza produkcję, ponieważ ich chińscy rywale agresywnie odebrali im udział w rynku tańszymi wyświetlaczami LCD. Aby Samsung mógł poczynić „znaczące” postępy w nowo rozpoczynającym się biznesie telewizorów OLED, powinien sprzedać około 3 milionów sztuk produktu. A ponieważ roczna prognoza Samsung Display dotycząca produkcji paneli OLED wynosi 1,5 miliona sztuk, firma chciałaby kupić dodatkowe panele od LG Display, który ma zdolność produkcyjną 10 milionów sztuk paneli OLED, twierdzą obserwatorzy branży.
Dla LG ważne byłoby również wygranie kontraktu z Samsungiem, ponieważ firma przeżywa obecnie deficyt. W zeszłym roku producent wyświetlaczy odnotował stratę netto w wysokości 2,09 biliona wonów w okresie od października do grudnia.
Samsung zawiera nową umowę z AMD na układy Radeon dla linii Exynos