Samsung już po raz 17. liderem globalnego rynku telewizorów pod względem wartości oraz liczby sprzedanych telewizorów za rok 2023

Samsung zakończył 2022 rok na pozycji lidera globalnego rynku telewizorów pod względem wartości oraz liczby sprzedanych telewizorów już po raz 17. Nieprzerwanie od 2005 roku, a więc już 18. rok z rzędu, telewizory Samsung były także najchętniej wybierane przez Polaków. W lutym br. roku, czyli dziewięć miesięcy od wprowadzenia w Polsce do sprzedaży telewizorów OLED, także w tej grupie produktów Samsung odnotował doskonałe wyniki. Na mocną rynkową pozycję firmy składa się wiele elementów, a wśród nich zróżnicowane portfolio, obejmujące dziś telewizory QLED, OLED, Excellence Line 8K i osobną kategorię ekranów Lifestyle.

Dane firmy badawczej Omdia za 2022 rok potwierdzają, że Samsung jest światowym numerem jeden na rynku telewizorów i to już po raz 17. Podobnie jest w Polsce, gdzie ekrany Samsung są najchętniej wybierane od 18 lat. Co więcej, pierwsze dane z 2023 roku umacniają pozycję firmy z ponad 40% udziałem w rynku pod względem wartości.

Na polskim rynku doskonale widać wpływ globalnych trendów, czyli rosnącą popularność dużych i bardziej zaawansowanych telewizorów. W oparciu o dane znanej pracowni badania rynku, rok 2022 był dla Samsung Polska rekordowy jeśli chodzi udział w sprzedaży telewizorów kategorii Premium (w cenie powyżej 1500 USD), w którym to segmencie firma osiągnęła ponad 43% udziału wartościowego.

 

Udane premiery, najbogatsze portfolio i przedsprzedaż 2023  

Oferta telewizorów Samsung w 2022 roku była bogatsza niż kiedykolwiek. Klienci mieli do wyboru telewizory wykorzystujące technologię QLED, Neo QLED 4K, Excellence Line Neo QLED 8K czy debiutujący Samsung OLED TV z kropką kwantową. Mogli też lepiej niż kiedykolwiek dopasować telewizor do swoich potrzeb i wnętrza. Design, technologie czy wielkość ekranu – opcji personalizacji jest naprawdę wiele.

Premierowe telewizory OLED szybko zdobyły klientów w Polsce. Świadczą o tym najnowsze dane GfK – w lutym 2023 r. telewizory Samsung OLED odnotowały najlepsze jak dotychczas wyniki i miały 37% udziału w rynku pod względem wartości sprzedaży. Jak wynika z wewnętrznych danych firmy Samsung, nasz kraj jest pierwszym na świecie, w którym w lutym cieszyły się one największą popularnością w swojej kategorii.

Telewizory OLED, w tym tegoroczny S90C, łączą zaawansowaną technologię Samsung OLED,  bezkompromisową wydajność Neuronowego Procesora Quantum 4K, inteligentne możliwości platformy Tizen oraz niesamowite wrażenia dźwiękowe, w tym Dźwięk Podążający za Obiektem Lite i Q-Symphony z Dolby Atmos.

Telewizory Samsung OLED oferują głęboką czerń, czystą biel i pełną paletę żywych kolorów. Wiarygodne odwzorowanie kolorów potwierdza certyfikat „Zweryfikowane przez PANTONE” . Z kolei udoskonalony proces skalowania do jakości zbliżonej do 4K sprawia, że obraz jest bardziej szczegółowy i realistyczny. Wrażenia wizualne dodatkowo potęguje Laserowy Design, który nadaje ekranowi lekkości i elegancji.

W ramach tegorocznej przedsprzedaży – oprócz OLED TV S90C – dostępne są telewizory Neo QLED 4K 55QN85C, 65QN85C, 65QN95C oraz modele Excellence Line Neo QLED 8K 65QN700C, 65QN800C, 65QN900C.

Mówiąc o portfolio telewizorów Samsung nie można nie wspomnieć o oferowanej i z powodzeniem rozwijanej przez Samsung linii produktów Lifestyle. Kategoria rozbudowywana jest od telewizora The Frame, poprzez The Sero, The Terrace, The Serif oraz projektory The Premiere i przenośny projektor The Freestyle, dzięki któremu pojęcie mobilnej rozrywki weszło na nowy poziom.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX