Samsung liderem na światowym rynku telewizorów wielkoformatowych – Od debiutu, nowe QLED TV zajmują pozycję lidera na globalnym rynku wielkoekranowych telewizorów z ultrawysoką rozdzielczością.

Rok 2018 jest dla firmy Samsung i linii telewizorów QLED przełomowy – tegoroczna oferta jest szersza, a urządzenia oferują jeszcze łatwiejszą obsługę, dopracowany design i zastosowane po raz pierwszy rozwiązania. Od nowojorskiego debiutu w marcu br. nowe QLED TV zajmują pozycję lidera na globalnym rynku wielkoekranowych telewizorów z ultrawysoką rozdzielczością.

Ciągły rozwój technologii i wzornictwa sprawia, że konsumenci coraz chętniej wybierają ekrany o większej przekątnej. Trend ten napędzany jest przez wzrost poziomu dochodów i zmieniające się oczekiwania użytkowników. W ostatnich latach zmianie uległa sama definicja odbiorników wielkoekranowych. W przeszłości urządzenie takie musiało mieć przekątną wynoszącą 55 cali. Dziś tym mianem określane są telewizory 65 lub nawet 75 cali, przy czym telewizory superwielkoekranowe, o przekątnej ponad 75 cali stanowią obecnie odrębną kategorię.

 

Szybki wzrost rynku dużych telewizorów

Chociaż krzywa ogólnego wzrostu na globalnym rynku telewizorów się wypłaszczyła, sprzedaż odbiorników o przekątnej ekranu wynoszącej 65 i więcej cali zwiększyła się w ostatnich latach o ponad 30%. Z badań przeprowadzonych przez IHS Market wynika, że łączna liczba sprzedanych urządzeń 65‑calowych i większych wynosiła w roku 2016 8 milionów, a rok później – 11,4 miliona. W bieżącym roku szacuje się, że wzrośnie do 16 milionów.

Przewiduje się, że rynek telewizorów superwielkoekranowych, czyli o przekątnej przekraczającej 75 cali, osiągnie w tym roku jeszcze większy, plasujący się w granicach 47% wzrost, co jest głównym powodem, dla którego Samsung skupił uwagę na tym segmencie. W pierwszym kwartale tego roku firma zarejestrowała wzrost globalnej sprzedaży telewizorów o przekątnej ekranu 65 i więcej cali wynoszący 35% rok do roku. W tym samym okresie sprzedaż telewizorów Samsung na rynku południowoamerykańskim podskoczyła niemal czterokrotnie, a popyt na wielkoekranowe odbiorniki firmy w Korei praktycznie się podwoił.

 

Dane: IHS Market

Dane: IHS

 

Niemal połowa sprzedawanych na świecie telewizorów 75‑calowych to urządzenia wyprodukowane przez Samsung

 

W roku 2017 firma Samsung Electronics po raz 12 z rzędu zdobyła pozycję lidera na ogólnoświatowym rynku telewizorów, w którym miała ponad 20% udziału. Obecność firmy Samsung wyraźnie zarysowuje się na szybko rosnącym rynku telewizorów wielkoekranowych. Firma zajmuje pierwszą pozycję na światowym rynku odbiorników o przekątnej ekranu wynoszącej 65 i więcej cali. Według IHS Market jej udział w łącznej liczbie sprzedanych urządzeń wyniósł w zeszłym roku 31,1%, a w łącznej sprzedaży – 34,1%.

Jeśli chodzi o telewizory 75‑calowe i większe, udział firmy Samsung był jeszcze bardziej imponujący i wynosił 47,4%, licząc na podstawie liczby sprzedanych urządzeń. Oznacza to, że co drugi superwielkoekranowy sprzedany na świecie odbiornik to urządzenie firmy Samsung. Popularność marki w tym segmencie jest szczególnie widoczna w Europie i Ameryce Łacińskiej, gdzie firma posiada niemal 60‑procentowy udział w rynku.

Według danych GfK w 2017 roku w Polsce w segmencie 55-59 cali telewizory Samsung stanowiły ilościowo 40,5% sprzedanych urządzeń, a w przekątnych 60-69 cali – 44,3%. Wśród sprzedanych na rodzimym rynku modeli o przekątnej 70 cali i więcej aż 57,6 % to telewizory Samsung*. Na globalnym rynku telewizorów 75‑calowych i większych zarejestrowano w pierwszej połowie bieżącego roku niemal trzykrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie w tym segmencie, Samsung poszerzył ofertę telewizorów 75‑calowych i większych w ramach trzech serii (Q6F, Q7F i Q9F) z portfolio QLED TV na rok 2018.

 

QLED TV 2018_2

 

QLED TV – jakość obrazu i innowacyjne rozwiązania

Marcowa premiera telewizorów Samsung QLED TV na rok 2018 była silnym rynkowym impulsem – firma osiągnęła 7‑krotny wzrost (w porównaniu do roku ubiegłego) liczby sprzedanych urządzeń w pierwszych czterech tygodniach po wprowadzeniu na rynek amerykański. W Chinach i Korei Południowej wolumen sprzedaży podwoił się w pierwszym kwartale 2018 roku w porównaniu do ostatniego kwartału roku 2017.

Samsung stale rozwija portfolio i proponuje innowacyjne rozwiązania. Oferta telewizorów QLED na 2018 rok obejmuje szereg zróżnicowanych funkcji, które mają na celu optymalizację treści o wysokiej rozdzielczości oraz upowszechnienie dużych ekranów. Telewizory QLED oferują wiele niepowtarzalnych rozwiązań. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że wyświetlają 100 proc. natężenia kolorów, jak również to, że ulepszono je za sprawą technologii, takich jak Ultra Black Elite**, by widzowie mogli cieszyć się głęboką czernią bez odblasków. Ponadto technologia „HDR 2000**” zwiększa poziom jasności i dokładności odwzorowania detali, a Q Engine automatycznie dostosowuje treść do rozdzielczości 4K, optymalizując ją dla dużego ekranu.

 

* W oparciu o dane firmy badawczej GfK Polonia.

** Tylko w modelu QLED Q9F 2018.