Samsung liderem w globalnej sprzedaży monitorów OLED, co więcej piąty rok z rzędu utrzymał pozycję lidera na rynku monitorów gamingowych

Firma osiągnęła 34,7 proc. udziałów w globalnym rynku monitorów OLED w ciągu zaledwie jednego roku od wejścia w ten sektor. Jednocześnie utrzymuje pozycję lidera na ogólnoświatowym rynku monitorów gamingowych piąty rok z rzędu, w ujęciu całkowitych przychodów.

Samsung Electronics zapewnił sobie najwyższą pozycję w globalnej sprzedaży monitorów OLED zaledwie rok po wprowadzeniu na rynek swojego pierwszego modelu tego rodzaju – 34-calowego Odyssey OLED G8 (model G85SB), przeznaczonego do gier.

 

 

Według International Data Corporation (IDC), Samsung zajął czołową lokatę na międzynarodowym rynku monitorów OLED, zdobywając 34,7 proc. jego udziałów na podstawie całkowitych przychodów. Spółka posiada również wiodącą pozycję pod względem penetracji sektora w ujęciu wielkości sprzedaży monitorów OLED w 2023 roku z wynikiem 28,3 proc..

 

„Rynek monitorów OLED jest wysoce konkurencyjny, tym samym zdobycie najwyższego lauru wymaga niezrównanej innowacyjności i jakości produktów” – powiedział Hoon Chung, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. „To osiągnięcie świadczy o naszym dążeniu do doskonałości i zrozumieniu potrzeb konsumentów. Pod każdą szerokością geograficzną stanowią one kluczowy czynnik w produkcji doskonałych monitorów OLED dla graczy wymagających najwyższej wydajności.”

 

 

Samsung utrzymał również pozycję lidera na rynku monitorów gamingowych piąty rok z rzędu, odnotowując udziały na poziomie 20,8 proc. pod względem całkowitych przychodów.

Od momentu wejścia na rynek OLED, Samsung nieustannie wprowadza innowacje, otrzymując słowa uznania za nowe monitory, w tym Odyssey OLED G9 (wersja G95SC). Model ten spotkał się z szerokim uznaniem ekspertów i recenzentów na całym świecie.

Na targach CES 2024 Samsung ogłosił rozszerzenie swojej oferty monitorów OLED, prezentując trzy nowe produkty:

  • Odyssey OLED G8 (G80SD), z 32-calowym ekranem o rozdzielczości 4K UHD, proporcjach 16:9, częstotliwości odświeżania 240 Hz i czasie reakcji 0,03 ms (GtG)
  • Odyssey OLED G6 (G60SD) z 27-calowym ekranem o rozdzielczości QHD, proporcjach 16:9, częstotliwości odświeżania 360 Hz i czasie reakcji 0,03 ms (GtG).
  • Zaktualizowany Odyssey OLED G9 (G95SD), z 49-calowym podwójnym ekranem QHD o proporcjach 32:9, częstotliwością odświeżania 240 Hz i czasem reakcji 0,03 ms (GtG) oraz nowymi funkcjami.

 

W pierwszych recenzjach nowa oferta OLED spotkała się z pozytywnymi opiniami i już zdobyła nagrody. Na wspomnianych wyżej targach – największym wydarzeniu technologicznym na świecie – Odyssey OLED G9 został wyróżniony CES® 2024 Innovation Awards Honoree.

Samsung już teraz rozszerza portfolio monitorów gamingowych, wprowadzając nowe modele Odyssey OLED, z których każdy będzie wykorzystywał zastrzeżoną technologię OLED firmy Samsung. Jest ona następcą serii Odyssey Neo z technologią Quantum Mini LED, a także Odyssey Ark, która zaprezentowała przełomowy interfejs oraz format produktu.

 

IT RESELLER nr 356/2024 „Bycie dystrybutorem pierwszego wyboru to nasza odpowiedzialność i zobowiązanie” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Zbigniew Mądry, COO & Wiceprezes Grupy AB