Samsung określa bieżący rok jako kamień milowy dla rynku składanych telefonów 

Firma Samsung Electronics, która jest liderem światowego rynku składanych smartfonów, jest przekonana, że może umocnić swoją pozycję, sprzedając w tym roku na całym świecie ponad 10 milionów sztuk swoich nowych składanych smartfonów. 

Jak podaje Korea Herald, gigant technologiczny zorganizował w środę pierwsze wydarzenie Galaxy Unpacked 2023 w swojej siedzibie, aby zaprezentować najnowszą linię składanych smartfonów – Galaxy Z Flip5 i Galaxy Z Fold5.

Roh Tae-moon, szef działu mobilnego Samsung Electronics, powiedział, że widzi rok 2023 jako „punkt zwrotny”, jako moment, w którym składane telefony zyskają popularność.

„Spodziewamy się, że globalne dostawy składanych telefonów przekroczą w tym roku 20 procent wszystkich flagowych smartfonów Galaxy” – powiedział Roh podczas konferencji prasowej, która odbyła się w biurze giganta technologicznego w Seocho w południowym Seulu w piątek, po wydarzeniu Samsung Galaxy Unpacked 2023.

Roh powiedział również, że zorganizowanie pierwszego wydarzenia firmy Galaxy Unpacked w Seulu było „właściwą decyzją”, aby umocnić swoją pozycję. „Ponieważ Samsung jest firmą, która rozpoczęła swoją działalność w Korei, składane telefony również zostały wprowadzone jako pierwsze w Korei. Ostatnie wydarzenie było w stanie pokazać symbole Korei ludziom na całym świecie” – powiedział.

Najnowsze urządzenia to składane telefony Samsung piątej generacji od czasu premiery pierwszego, Galaxy Fold, w 2019 roku. Samsung wprowadził różne aktualizacje w swojej nowej serii składanych smartfonów Galaxy, chcąc stworzyć „innowacyjne doświadczenie ze składanym telefonem” dla użytkowników. Wspomniane telefony mają większy ekran, ważą mniej i korzystają z nowego projektu zawiasów.

Szef działu mobilnego wyraził dumę z najnowszej serii składanych telefonów firmy, jednocześnie spodziewając się, że globalne skumulowane dostawy składanych telefonów przekroczą 30 milionów od 2019 roku.

Powołując się na dane z przedsprzedaży, Roh prognozuje, że proporcja sprzedaży Galaxy Z Flip5 do Z Fold5 może zmienić się odpowiednio do 65 procent i 35 procent, w porównaniu do zeszłorocznych 60 procent i 40 procent.

Na podstawie przewidywań obserwatorów rynku, Roh powiedział, że roczna globalna sprzedaż składanych produktów może osiągnąć 100 milionów sztuk w ciągu pięciu lat. Pomimo niekorzystnych perspektyw rynkowych w drugiej połowie, szef działu mobilnego powiedział, że jest zdeterminowany, aby przezwyciężyć trudności poprzez współpracę i innowacje, ponieważ był świadkiem, jak składane telefony stały się nową siłą napędową firmy w jej biznesie mobilnym.

„Dział mobilny Samsunga wraz z operatorami komórkowymi i klientami z całego świata wprowadzał różne innowacje, nawet w powolnej sytuacji rynkowej. Staramy się ponownie być pionierami na rynku dzięki naszemu silnemu DNA i możliwościom” – powiedział.

Samsung utrzymał pozycję nr 1 na światowym rynku składanych smartfonów, ale zauważa rosnącą konkurencję ze strony chińskich producentów smartfonów.

Wraz z wprowadzeniem na rynek składanych smartfonów przez Huawei, Oppo, Vivo i Xiaomi, udział Samsunga w rynku spadł do 45 procent w okresie od stycznia do marca, według firmy monitorującej branżę Display Supply Chain Consultants. Roh postrzegał to zjawisko jako „naturalne” wraz z pojawieniem się większej liczby producentów smartfonów na rynku i był przekonany, że może ochronić swoją koronę.

Dzięki najnowszym składanym urządzeniom Samsung zamierza również zaistnieć na głównych rynkach światowych, takich jak Chiny, Stany Zjednoczone i Indie. Roh powiedział, że Samsung zacieśni współpracę z lokalnymi partnerami w Indiach, a także wzmocni marketing w USA. Obserwatorzy rynku zwracają uwagę na to, czy najnowsze składane telefony Samsunga przypadną do gustu młodym rodzimym klientom. Wśród młodszego pokolenia, w wieku od 18 do 29 lat, odsetek użytkowników iPhone’a wyniósł 65 procent, przyćmiewając 32 procent Samsunga, wynika z niedawnego sondażu Gallup Korea.