Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Samsung pozostaje liderem, Huawei rośnie najszybciej, Apple w dół – wyniki z globalnego rynku smartfonów za trzeci kwartał 2019 roku.

IDC opublikowało raport na temat globalnej sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale tego roku. Jak się okazuje, kłody rzucane pod nogi Huawei przez amerykańską administrację nie wpłynęły szczególnie mocno na wyniki sprzedaży chińskiego giganta. 

 

Rynek, co może być zaskakujące, rósł szybciej niż rok temu. Trzeci kwartał został zamknięty ze wzrostem globalnym na poziomie 0,8% z dostawami 358 mln sztuk telefonów. Kto i w jaki sposób dzieli między siebie rynek?

 

Na szczycie tabeli pozostaje Samsung. Południowokoreańska firma sprzedała w Q3 78,2 milionów smartfonów. To o “skromne” 6 milionów więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. W ten sposób Samsung zwiększył także swój udział z 20,3% do 21,8%. Jednak to nie koreański gigant rośnie najszybciej. Huawei sprzedało (i to przecież bez rynku amerykańskiego, wraz ze wszystkimi utrudnieniami wymuszonymi przez USA) w trzecim kwartale 66,6 milionów telefonów. W analogicznym okresie w ubiegłym roku wynik ten wyniósł 52 miliony. Chiński producent zwiększył także swój udział w globalnym rynku z 14,6% do 18,6%.

 

 

Czyim kosztem Samsungowi i Huawei udało się uzyskać wzrost w udziałach? Najwięcej straciła grupa określona jako “pozostałe”, obejmująca producentów, który do czołowej piątki się nie załapali. Wewnątrz tej grupy znajdują się niegdyś potężne marki, takie jak Motorola, LG czy Nokia. Strata udziałów tej grupy to niemal 15%. Warto zauważyć, że tracą także Xiaomi i Apple – odpowiednio o 3,3% i 0,6%. Pierwszą piątkę zamyka rosnące konsekwentnie Oppo – chiński producent zyskał 4,1%. Ciekawe dane pochodzą także z rynku indyjskiego, aktualnie jednego z najszybciej rosnących na świecie:

 

https://itreseller.pl/itrnewrealme-malo-znany-u-nas-producent-smartfonow-szturmem-podbija-indie-i-inne-rynki-wschodzace-coraz-lepsze-wyniki-na-jednym-z-najciekawszych-rynkow-na-swiecie/