Samsung szacuje, że w tym roku liczba aktywnych telewizorów Samsung Smart TV przekroczy w Polsce 3 mln.

Samsung szacuje, że w połowie 2023 roku w Polsce zostanie przekroczona liczba ponad 3 mln telewizorów Smart TV z systemem Tizen oraz jego poprzednikiem, aktywnie wykorzystywanych do oglądania filmów, wydarzeń sportowych czy koncertów za pośrednictwem Internetu. Obecnie już ponad 85 procent nowych telewizorów Samsung Smart TV jest podłączanych do sieci. To efekt m.in. coraz bogatszej i bardziej zróżnicowanej oferty aplikacji filmowych oraz prężnie rozwijającej się kategorii gamingowej.

Pod koniec 2022 roku w Polsce było blisko 2,6 mln aktywnych telewizorów Samsung Smart TV, które już przed siedmioma laty zdominowały ofertę producenta i stały się rynkowym standardem. Biorąc pod uwagę dynamikę rynku i coraz większe możliwości samych telewizorów, Samsung szacuje, że w tym roku liczba aktywnych Smart TV z systemem TIZEN i jego poprzednikiem przekroczy w Polsce 3 mln. Już w 2022 roku 4 na 5 kupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.

 

„Ostatnie 2-3 lata zmieniły sposób, w jaki korzystamy z urządzeń elektronicznych i ich rolę w naszych domach. Widzimy, że chętniej używamy rozwiązań, funkcji i technologii nowoczesnych sprzętów, które wpisują się w nasz styl życia, a przy tym są łatwe w obsłudze. W praktyce oznacza to także, że wszystko robimy intuicyjnie, wszystko mamy pod ręką. Telewizory Samsung Smart TV idealnie wpisują się w te potrzeby i dziś kupienie takiego telewizora poszerza nasz dostęp do rozrywki, informacji oraz katalogu interesujących nas filmów i seriali. Smart TV to także ułatwienie w sterowaniu i wykorzystywaniu tego, co oferuje inteligentny dom. Smart TV to olbrzymie możliwości wyboru tego, co nas interesuje i dostosowanie telewizora do naszych potrzeb” – komentuje Grzegorz Stanisz, dyrektor sprzedaży i marketingu działu RTV w firmie Samsung Electronics Polska.

 

Co to jest Smart TV?

W uproszczeniu, Smart TV to telewizor podłączony do Internetu i mogący współpracować z wieloma domowymi sprzętami, takimi jak urządzenia audio, AGD czy różnego rodzaju czujniki, ale także z telefonem komórkowym. Sercem Samsung Smart TV jest system TIZEN, który firma rozwija od 2015 roku. Charakteryzuje się łatwością obsługi i nawigacji, a także zróżnicowanymi opcjami personalizacji, co doceniają widzowie na całym świecie. Obecnie już ponad 200 mln użytkowników w 197 krajach korzysta z inteligentnych telewizorów Samsung.

Duży wpływ na popularność Samsung Smart TV ma stabilność systemu i wysoka jakość aplikacji, które są optymalizowane i podlegają certyfikacji.  Rok 2022 przyniósł użytkownikom Samsung Smart TV wiele nowych aplikacji z różnych kategorii, które poszerzają dostęp do różnorodnej rozrywki. Wśród nich coraz mocniej odznacza się szeroko rozumiany gaming i możliwość grania w chmurze. Na telewizorach Samsung Smart TV jest już aplikacja Xbox, która otworzyła nową kategorię domowej rozrywki – dziś, aby grać nie trzeba konsoli, wystarczy aktywna subskrypcja Xbox Game Pass Ultimate i kompatybilny kontroler. Kolejną nowością była popularna aplikacja Twitch, która wykorzystywana jest do transmisji na żywo gier czy wydarzeń e-sportowych. Oglądanie innych streamerów to rozrywka, która skupia rosnącą społeczność fanów na całym świecie. Nie zabrakło także aplikacji rozrywkowych, takich jak TikTok, Disney+ czy HBO Max a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime.

Jednak Smart TV to nie tylko rozrywka. Firma Samsung definiuje Smart TV znacznie szerzej, bo pojęcie to obejmuje szereg rozwiązań i możliwości, które wpływają na doświadczenia użytkowników, jako całość. Wśród nich m.in. możliwość włączenia telewizora w ekosystem inteligentnego domu, co dzieje się za pośrednictwem aplikacji SmartThings. Dzięki niej największy domowy ekran z powodzeniem stanie się centrum zarządzania pozostałymi urządzeniami, takimi jak klimatyzacja czy oczyszczacz powietrza. Smart TV to również rozbudowane możliwości w zakresie łączenia z urządzeniami zewnętrznymi i dzielenie ekranu smartfona czy komputera. A to przynosi szereg dodatkowych możliwości m.in. w pracy hybrydowej, która na stałe wpisała się w biznesową rzeczywistość wielu użytkowników.

Popularność systemu TIZEN potwierdza dodatkowo fakt, że w 2022 roku firma Samsung zdecydowała się udostępnić oprogramowanie producentom innych telewizorów. W pierwszej kolejności ma on trafić na ekrany Atmaca, HKC i Tempo w wybranych krajach. W efekcie z zalet systemu skorzysta jeszcze większe grono widzów.

Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2.500 USD, Samsung jest  liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.

 

Jak szybko dotrzeć ze swoją ofertą do klientów biznesowych? O atutach ALSO BiznesLink rozmawiamy Aleksandrą Adaszewską z ALSO oraz Mariuszem Furmaniakiem z firmy Pretor