Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Samsung wydaje poprawkę dla dotkniętych usterką dysków SSD 980 Pro

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiły się liczne doniesienia o awariach dysków SSD Samsung 980 Pro, przy czym wiele skarg pochodziło z Chin. Nigdy nie usłyszeliśmy oficjalnego oświadczenia od firmy Samsung w tej sprawie, ale producent komputerów Puget Systems zdecydowanie zwrócił na to uwagę po tym, jak „otrzymał zaskakującą liczbę raportów o niedziałających dyskach Samsunga”. Puget współpracował z Samsungiem w celu zidentyfikowania problemu, a teraz Samsung wydał nowe firmware dla dotkniętych dysków SSD 980 Pro.

Według Puget, awarie są związane z firmwarem 3B2QGXA7 i dotyczą przede wszystkim 2TB wersji 980 Pro (choć niższe pojemności nie są całkowicie odporne). Puget nie podaje szczegółowo przyczyny awarii, ale raporty użytkowników Reddit sugerują, że dyski SSD zgłaszają wartość S.M.A.R.T. 0E (błąd nośnika i integralności) w CrystalMark lub AIDA64. Ponadto może zostać zgłoszona wartość 03 (dostępny zapas) niższa niż 100 procent. Zaleca się użycie oprogramowania Samsung SSD Magician do skanowania dysku w poszukiwaniu błędów, jeśli wartość 03 lub 0E jest poza specyfikacją.

Co się stanie, jeśli Twój dysk zgłosi nieprawidłowe wartości 0E lub 03? Cóż, zazwyczaj oznacza to, że Twój 980 Pro jest w drodze w jedną stronę do wczesnej śmierci. Według Puget, najczęstszym problemem, z jakim spotykają się użytkownicy, jest przejście dysku SSD w tryb tylko do odczytu. Biorąc pod uwagę, że większość użytkowników ma zainstalowany system operacyjny na dysku SSD, dostęp tylko do odczytu sprawia, że dysk rozruchowy jest bezużyteczny. Niestety, gdy Twój 980 Pro przejdzie w ten stan awaryjny, nie ma sposobu na samodzielne uruchomienie systemu operacyjnego, nawet z aktualizacją firmware.

Jednak nowa aktualizacja firmware’u od Samsunga zapobiegnie wystąpieniu awarii w pierwszej kolejności, jeśli dysk nadal działa. Tak więc, jeśli masz 980 Pro z firmware 3B2QGXA7, będziesz musiał zaktualizować go do najnowszego firmware (5B2QGXA7) za pomocą oprogramowania Samsung SSD Magician ASAP. Należy zauważyć, że dyski SSD 980 Pro z firmware 4B2QGXA7 lub 5B2QGXA7 nie są dotknięte tym problemem.

Klienci Puget Systems, którzy już doświadczyli awarii dysku SSD Samsung 980 Pro lub mają problemy z używaniem oprogramowania Samsung SSD Magician, mogą skontaktować się z firmą w celu uzyskania wskazówek. Pozostali użytkownicy 980 Pro muszą skontaktować się z producentem systemu lub bezpośrednio z firmą Samsung, jeśli dysk SSD został zakupiony od strony trzeciej.