Samsung wygrywa proces dotyczący znaku towarowego S10
Samsung Electronics Co Ltd przekonał w piątek federalne jury w Los Angeles, że jego telefony Galaxy S10 nie naruszają praw do znaków towarowych agencji zarządzania talentami, która również używa nazwy S10.
Jak podaje Reuters za dokumentem sądowym opublikowanym w poniedziałek, jury uznało, że S10 Entertainment & Media LLC nie wykazało, że popularne smartfony Samsunga mogą powodować zamieszanie wśród konsumentów i zagłuszać markę na rynku.
S10 argumentował, że reklama Samsunga wprowadziłaby klientów w błąd i każąc myśleć, że marki są powiązane. Firma powoływała się na użycie przez Samsunga podobnej czcionki i schematu kolorów, jak agencja talentów w swoim logo S10 i partnerstwach promocyjnych z muzykami.
S10 Entertainment, która ma pod swoimi skrzydłami popowych piosenkarzy Anittę i Normani, powiedziała, że zaczęła używać nazwy S10 w 2017 roku. Samsung zaczął sprzedawać swoje smartfony z serii Galaxy S w 2010 roku i zaczął oferować telefony S10 w 2019 roku.
W pozwie stwierdzono, że S10 otrzymało wiadomości w mediach społecznościowych od osób próbujących kupić telefony Samsunga. Stwierdzono również, że Samsung był świadomy istnienia firmy przed przyjęciem brandingu oraz że Samsung i S10 rozmawiali o potencjalnej umowie, w której Anitta będzie wspierać giganta technologicznego. „W wyniku pomyłki między S10 firmy Samsung a marką S10 firmy S10 Entertainment, wartość i wartość firmy S10 Entertainment na Instagramie i w mediach społecznościowych została znacznie zmniejszona” – czytamy w pozwie.
Samsung powiedział sądowi, że użycie przez niego „S10” nie spowoduje zamieszania, że ma pierwszeństwo przed nazwą S10 opartą na wcześniejszej „rodzinie” znaków Galaxy S oraz że S10 zbyt długo zwlekał z wniesieniem pozwu.