Samsung zapowiada, że już wkrótce połowa sprzedawanych flagowców, stanowić będą smartfony składane.
Samsung bez wątpienia wyznacza trendy w obszarze składanych smartfonów, na co znakomitym przykładem są Galaxy Z Flip4 i Galaxy Z Fold4 zaprezentowane podczas wydarzenia Galaxy Unpacked 2022.
Tegoroczne Galaxy Unpacked może nie przyniósł wielkich, rewolucyjnych zmian, a raczej zmiany ewolucyjne – nieco wolniejsze, ale przemyślane. Oba modele czerpią pełnymi garściami z dorobku poprzedników, przynosząc usprawnienia, czy to w obszarze fotografii, czy wytrzymałości. Najważniejsze jest jednak to, że oba te smartfony, jeśli wierzyć statystykom, będą sprzedawały się lepiej niż poprzednicy. Samsung twierdzi bowiem, że popularność składanych flagowców będzie rosnąć dość szybko.
Szef działu mobilnego Samsung Electronics, Roh Tae-moon, powiedział podczas konferencji prasowej, że firma chce za pomocą składanych telefonów Galaxy dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Zdaniem firmy, wspólnie, kolejne generacje modeli Galaxy Z Flip i Galaxy Z Fold w ciągu trzech lat przewyższą pod względem liczby sprzedanych sztuk klasyczne flagowce z linii Galaxy S.
„Do 2025 r. składane modele będą stanowić ponad 50 procent wszystkich dostaw smartfonów premium Samsunga” – powiedział Roh Tae-moon – „Składane urządzenia staną się nowym standardem smartfonów”.
Poprzednie składane smartfony Samsunga, Galaxy Z Flip 3 i Galaxy Z Fold 3, trafiły na rynek łącznie 7,1 mln sztuk. Z tej dwójki lepiej sprzedawał się Galaxy Z Flip 3 z 4,6 mln dostarczonych sztuk, według danych firmy Omdia. Względem generacji jeszcze starszej, rok do roku, w 2021 sprzedano o 309% więcej składanych smartfonów niż w 2020 roku.
Konferencja odbyła się natychmiast po tym, jak największy na świecie producent smartfonów zaprezentował najnowsze składane telefony Z Flip 4 i Z Fold 4. Oba modele będą dostępne w sprzedaży od 26 sierpnia w wybranych krajach na całym świecie. W tym w Polsce. Samsung pozostaje globalnym liderem rynku smartfonów.