SAP Story: (tele)komunikacja Vodafone w globalnym centrum zarządzania

Wiele międzynarodowych przedsiębiorstw stawia na jeszcze szybszy rozwój globalny. Aby skutecznie zarządzać firmą na wielu rynkach i na różnych kontynentach, niezbędne są cyfryzacja i automatyzacja kluczowych procesów biznesowych. Vodafone Group, światowy lider w branży telekomunikacyjnej, obsługujący ponad 300 milionów klientów i zatrudniający przeszło 100 tysięcy pracowników na świecie, za pomocą platformy SAP S/4HANA ujednolicił 85 proc. procesów biznesowych w 24 krajach i zautomatyzował 60 proc. najważniejszych operacji.

 

Wszystkie światowe badania pokazują przyspieszenie cyfryzacji i automatyzacji oraz zwiększanie wydatków na IT. Najnowsze prognozy Gartnera przewidują, że globalne nakłady na technologie IT w 2022 roku wyniosą 4,5 bln dolarów, co oznacza wzrost o 5,5 proc. w stosunku do 2021 roku. Według analiz 66 proc. respondentów planuje inwestować w 2022 w cyberbezpieczeństwo i bezpieczeństwo informacji. Z kolei 51 proc. badanych wskazało wydatki na business intelligence/analitykę danych, a 48 proc. na platformy chmurowe.

 

Telekomunikacja skazana na rozwój

Czy jakaś współcześnie rozwinięta technologia zmieniła świat bardziej niż smartfon? Każdego dnia ponad 300 milionów ludzi na świecie, korzystając z inteligentnych telefonów i usług mobilnych, udostępnianych przez Vodafone Group, rozmawia z przyjaciółmi, nagrywa filmy, sprawdza pocztę elektroniczną czy robi zakupy.

 

Grupa Vodafone, chcąc rozwinąć swoje usługi telekomunikacyjne i osiągnąć ambitne cele ekspansji, musiała usprawnić procesy wewnątrz organizacji. Tempo rozwoju marki spowodowało bowiem powstanie niespójnych praktyk w różnych oddziałach, co przełożyło się na problemy w całej grupie.

W ostatnich latach Vodafone rozwijała się, aby wzmocnić swoją ofertę i rozszerzyć działalność na nowe regiony geograficzne. Musieliśmy działać jako jedna globalna organizacja i wprowadzać dalsze innowacje w całej firmie. Aby to osiągnąć, zarządzaliśmy grupą w sposób spójny, koncentrując się przede wszystkim na technologii cyfrowej.- Ignacio Garcia, dyrektor ds. informatyki korporacyjnej w Vodafone Group

Migracja do SAP S/4HANA kluczowym zadaniem

Rozwiązaniem dla osiągnięcia globalnej spójności procesów wewnątrz grupy okazała się migracja rozproszonych systemów IT do platformy S/4HANA, co pozwoliło uspójnić środowisko IT Vodafone. SAP S/4HANA jest obecnie technologicznym centrum zarządzania organizacją, między innymi jej finansami, HR, sprzedażą, zakupami oraz marketingiem. Dzięki platformie SAP, kluczowe obszary działalności zostały zdigitalizowane i uporządkowane w Vodafone Group.

Rosnące z każdym miesiącem tempo cyfryzacji różnych sfer naszego życia i przenoszenie coraz większej liczby codziennych aktywności do sfery mobile jest ogromną szansą dla firm telekomunikacyjnych. Z drugiej strony, zaburzone przez pandemię COVID-19 łańcuchy dostaw oraz rosnące wymagania klientów telekomów, dotyczące poziomu obsługi konsumenckiej, wywierają ogromną presję na podwyższanie standardów organizacyjnych w branży telekomunikacyjnej. W tym kontekście, decyzja Vodafone o inwestycji w SAP S/4 HANA, dzięki której grupa mogła nie tylko zestandaryzować kluczowe procesy biznesowe, ale i znacząco podnieść poziom ich automatyzacji, wydaje się całkowicie naturalna. Uspójnione środowisko IT z cyfrowym rdzeniem S/4 HANA zapewnia każdej organizacji niezbędną optymalizację i wspiera ją w odpowiadaniu na zapotrzebowanie klientów oraz zmiany w otoczeniu biznesowym.- Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży ds. kluczowych klientów w SAP Polska

 

Standaryzacja i automatyzacja w rozkwicie

Dzięki SAP S/4HANA, grupa Vodafone mogła przyspieszyć tempo innowacji technologicznych, zdigitalizować kluczowe obszary działalności, wykorzystując takie rozwiązania jak SAP SuccessFactors, SAP Ariba i SAP Concur, których rdzeniem jest właśnie S/4 HANA. Ta szeroko zakrojona transformacja cyfrowa objęła ponad 20 krajów. Rezultatem zastosowania w Vodafone Group rozwiązań SAP jest standaryzacja ponad 80 proc. kluczowych procesów biznesowych i zwiększenie poziomu ich automatyzacji do ponad 60 proc.

 

Standaryzacja i automatyzacja pomagają Vodafone osiągnąć, między innymi, synergię kosztów, uwalniając pracowników od ręcznej analizy danych, co z kolei pozwala im koncentrować się na oczekiwaniach klientów. Vodafone wykorzystuje również odpowiednie rozwiązania digitalowe w takich obszarach, jak HR, zarządzanie podróżami służbowymi, procurement czy optymalizacja łańcuchów dostaw. Firma wprowadziła jeden model przetwarzania danych, który jest standardem w całej grupie.

https://itreseller.pl/it-reseller-nr-341/