Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Transformacja Hitachi w chmurze hybrydowej, dzięki kompletnej zmianie z wykorzystaniem starej i nowej infrastruktury SAP S/4HANA

Wykorzystanie chmury hybrydowej pomaga w budowaniu przewagi konkurencyjnej m. in. ze względu na swoją elastyczność. Ale takie rozwiązanie niesie ze sobą konieczność integrowania starych systemów z nowymi, co z kolei wymaga wykonania poważnych zmian w procesach wewnętrznych. Chodzi o uniknięcie powielania usług w różnych środowiskach, rozproszenia danych i metod ich przechowywania oraz zadbania o bezpieczeństwo i zgodność z przepisami. Jednocześnie branża nie ma złudzeń – według danych raportu Deloitte „Cloud strategy innovation survey” ok. 80% pytanych managerów wskazuje, że dobra adaptacja rozwiązań chmurowych zmniejsza ryzyko biznesowe i regulacyjne, wpływa na tworzenie nowych przychodów z produktów lub usług i pomaga w ekspansji na nowe rynki. Potencjał tej zmiany wykorzystała spółka Hitachi High-Tech i zdecydowała się na kompletną zmianę z wykorzystaniem starej i nowej infrastruktury SAP S/4HANA.

Hitachi, Ltd. to japoński koncern technologiczny z siedzibą w Tokio. Działa w większości krajów na świecie, w tym w Polsce, a jego skala jest ogromna. W samej tylko Europie Grupę Hitachi stanowi 150 spółek zatrudniających ponad 32 tysiące pracowników. Przedsiębiorstwo prowadzi aktywną działalność badawczo-rozwojową oraz dostarcza produkty z obszarów IT, energetyki, budownictwa, kolei, motoryzacji, przemysłu, elektroniki konsumenckiej, a także sprzętu medycznego, badawczo-naukowego oraz elektrycznego.

 

Podejście Greenfield: praca u podstaw

Hitachi High-Tech, jedna z kluczowych spółek koncernu, już od lat 90-tych korzystała z systemu SAP ERP, który stanowił podstawę jej globalnej działalności. System SAP długo umożliwiał płynne działanie i kolejne wdrożenia, a także pozwalał poszczególnym oddziałom dostosować infrastrukturę IT do konkretnych potrzeb. Jednak konieczność uruchomienia nowych funkcji, a tym samym kolejnych dodatków i rozszerzenień do oprogramowania, rozbudowała cały system w stopniu, który wymagał zupełnego przebudowania. Dodawane przez dziesięciolecia komponenty – od raportów i ekranów wejściowych po złożone procesy związane z produkcją – stały się w niektórych przypadkach nieporęczne i utrudniały funkcjonowanie całej organizacji. Potrzeba zmiany była tak złożona, że firma zdecydowała się na zbudowanie infrastruktury cyfrowej od podstaw.

Przy wdrażaniu nowego systemu SAP S/4HANA użytkownicy mają do dyspozycji kilka różnych metod. Jedną z nich jest właśnie podejście Greenfield, które jest skuteczne zwłaszcza wtedy, kiedy obecny system ERP przestaje być wydajny, a wspierane przez niego procesy biznesowe stały się nieefektywne. W takich sytuacjach pamięć operacyjna w systemie zwykle jest przepełniona, dlatego podejście Greenfield z wykorzystaniem wydajnej platformy staje się najbardziej skutecznym rozwiązaniem. Zyskuje na tym cała infrastruktura IT – usuwane są dane nieużywane, a procesy systemowe otrzymują optymalną konfigurację.

 

Zmiana procesu, zmiana technologii

Wdrożenie nowego systemu bez migracji wcześniej istniejących danych i parametrów pomógł Hitachi High-Tech zmniejszyć liczbę starszych rozszerzeń i komponentów z 9000 do zaledwie 800 dodatków. Firma opracowała większość nowych rozszerzeń w ramach SAP Business Technology Platform (SAP BTP). Udało się także uniknąć zmian w kodzie, co zminimalizowało konieczność wprowadzania modyfikacji i zapewniło stabilność, elastyczność i szybkość w całym procesie.

„Naszą misją jest pomaganie klientom w szybkim adaptowaniu się do zmian. Z kolei naszą wizją korporacyjną jest uproszczony proces obsługi klienta. Podjęliśmy decyzję o przejściu na Greenfield, aby nie przenosić całej infrastruktury z naszego starszego systemu na nową platformę SAP S/4HANA” – podkreśla Takuya Sakai, dyrektor generalny Hitachi High-Tech Corporation’s Digital Transformation Business Group.

 

Jedna firma, dwie taktyki

Zespół Hitachi High-Tech zadziałał w modelu dwupoziomowym i zintegrował dwa systemy ERP. Pierwszy poziom obejmował zastosowanie SAP S/4HANA Cloud Public Edition dla małych i średnich biur sprzedaży firmy za granicą, co miało umożliwić korzystanie ze stosunkowo prostych narzędzi ERP. Drugi poziom obejmował SAP S/4HANA Cloud Private Edition dla większych krajowych zakładów produkcyjnych Hitachi High-Tech. Równolegle, w charakterze łącznika, skonfigurowano SAP BTP jako centrum biznesowe, bazę do wymiany danych między systemami i podstawę dla rozwoju całej infrastruktury. Takie wykorzystanie BTP pozwoliło na szybsze aktualizacje i natychmiastowy dostęp pracowników do ulepszonych funkcji platformy ERP.

 

Tworzenie prostego, inteligentnego procesu cyfrowego

Transformacja Hitachi High-Tech była zmianą złożoną, podczas której pracownicy musieli dostosować się do nowych procesów, wyglądu narzędzi oraz sposobów raportowania. Ostatecznie każde biuro zostało z nową platformą ERP połączone cyfrowo, co okazało się ogromną korzyścią. Według Takuya Sakai tego rodzaju model biznesowy w transformacji cyfrowej jest kluczowy.

„SAP to nie tylko firma produkującą oprogramowanie, ale także firmą zajmująca się transformacją jako drogą. Korzystając z SAP BTP, możemy zbudować prosty, inteligentny proces cyfrowy bez zmieniania podstawy naszej infrastruktury, jaką jest SAP S/4HANA. Dzięki temu wprowadzamy nowe funkcje dla użytkownika bez zagrożenia, że sami stracimy tempo działania naszej organizacji” – podkreślił Sakai.

 

Lenovo Top Partners Award 2024: „Nasza oferta jest najbardziej kompleksowa i jestem przekonany, że naszym partnerom i dystrybutorom daje największe możliwości działania” – podkreślił Tomasz Klewinowski, SMB & Channel Director w Lenovo Polska