SAP zakończy wsparcie dla klientów w Rosji

SAP poinformował, że pozwoli na wygaśnięcie umów serwisowych z klientami w Rosji z końcem roku, co będzie kolejnym krokiem w wyjściu niemieckiej firmy  z putinowskiej Rosji.

Umowy serwisowe z klientami w Rosji nie zostaną przedłużone – powiedział agencji Reuters rzecznik SAP. „Dlatego wszystkie umowy serwisowe wygasną z końcem 2023 roku”.

O decyzji jako pierwsza poinformowała rosyjska gazeta „Kommersant”. W kwietniu 2022 r. firma zajmująca się oprogramowaniem dla przedsiębiorstw z siedzibą w Walldorf w Niemczech dołączyła do Oracle Corp, Salesforce Inc i innych firm, ogłaszając plany wyjścia z Rosji po inwazji, która wywołała szereg zachodnich sankcji na rosyjskie firmy.

Wsparcie dla klientów, którzy nie zostali objęci zachodnimi sankcjami, początkowo było jednak kontynuowane, gdyż przedwczesne zakończenie oznaczałoby dla spółki kary umowne. Według SAP, wycofanie dotyczy także Białorusi, która również została ukarana przez Zachód za wspieranie rosyjskiej inwazji.

Reakcja jest więc być może późna, rozwinięta w czasie, ale dość silna – oznacza bowiem pozostawienie rosyjskich firm korzystających z oprogramowania SAP bez szans np. na migrację do nowszych, bardziej funkcjonalnych i bezpiecznych wersji.