SAP zapewnia że będzie rozwijał SAP S/4HANA do 2040 roku, natomiast wsparcie dla SAP Business Suite 7 zapewni do 2027 roku.

Firma SAP zapewniła, że będzie rozwijać oraz zapewniać wsparcie dla SAP S/4HANA do końca 2040 roku. Natomiast do końca roku 2027 będzie utrzymane wsparcie dla wszystkich najważniejszych aplikacji z rodziny SAP Business Suite 7, z opcją przedłużenia okresu wsparcia dla tej grupy produktów do końca 2030 roku.

„Nasi klienci wiążą przyszłość swojego biznesu z wykorzystaniem rozwiązań SAP S/4HANA i oczekują od nas, że będziemy długookresowo wspierać tę platformę. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że firmy z wielu różnych sektorów opierają swoją transformację cyfrową na naszych rozwiązaniach. Odpowiadając na potrzeby naszych klientów, zapewnimy jeszcze większą elastyczność naszej platformy, mając na uwadze indywidualne potrzeby każdego biznesu jaki wspieramy.” – powiedział Christian Klein, Co-CEO firmy SAP.

„SAP S/4HANA to architektura i platforma przyszłości, z której można korzystać już dziś. W SAP chcemy współtworzyć sukcesy naszych klientów szanując ich wybór. Oferując nowe modele wsparcia budujemy zaufanie i podkreślamy naszą transparentność. Wzrost nakładów na SAP S/4HANA w 2019 roku potwierdza, że obraliśmy odpowiednią strategię.” – powiedział Thomas Saueressig, członek zarządu SAP SE odpowiedzialny za rozwój aplikacji SAP.

 

Duża dynamika i elastyczność

SAP S/4HANA to platforma rozwiązań, które pozwalają organizacjom stawać się cyfrowymi i inteligentnymi przedsiębiorstwami. W tym celu wykorzystuje najlepsze dostępne na rynku aplikacje i automatyzację bazującą na sztucznej inteligencji. Jest też narzędziem do tworzenia chmurowych i hybrydowych architektur IT, dzięki czemu pozwala uprościć infrastrukturę cyfrową firm oraz zoptymalizować nakłady na nią przeznaczane.

 

Z SAP S/4HANA korzysta już pond 13 800 klientów a kolejne tysiące prowadzą procesy usprawniania swojej działalności i przekształcania się w inteligentne przedsiębiorstwa. Według badań przeprowadzonych przez SAP, 49% klientów firmy z krajów niemieckojęzycznych planuje przenieść swoje operacje na platformę S/4HANA. Natomiast wszyscy klienci z obu Ameryk planują zmigrować swoje systemy do SAP S/4HANA w najbliższej przyszłości. SAP wspiera proces migracji do S/4HANA oferując wraz ze swoimi licznymi partnerami wdrożeniowymi szereg programów, usług oraz narzędzi, które powstały bazując na czterdziestoletniej historii innowacyjnego rozwijania ekosystemu rozwiązań IT dla biznesu.

 

Firma SAP będzie rozwijała i wspierała platformę SAP S/4HANA do 2040 roku oraz oferowała wydłużone wsparcie dla rodziny SAP Business Suite 7 w wyniku współpracy z klientami, użytkownikami, partnerami oraz innymi liderami transformacji cyfrowej. Dzięki temu klienci będą mogli sukcesywnie rozwijać swój biznes w sposób elastyczny i gwarantujący zabezpieczenie dotychczas dokonanych inwestycji.

„Klienci decydujący się na transformację cyfrową z wykorzystaniem platformy SAP S/4HANA potrzebują partnera, który rozumie ich potrzeby biznesowe i procesy oraz jest w pełni zaangażowany w prowadzony projekt. Wsparcie dla SAP S/4HANA oferowane do 2040 roku powinno dać klientom pewność co do realizacji ich planów rozwojowych. Wiemy, że klienci oczekują tego, że procesy transformacji cyfrowej będą zaplanowane w sposób elastyczny oraz niezakłócający prowadzenia bieżących operacji biznesowych. Wydłużony okres wsparcia SAP Business Suite 7 to natomiast ważny sygnał dla rynku, że doceniamy indywidualne tempo rozwoju każdego biznesu i wiemy, że dostosowanie się do tempa każdej organizacji jest kluczowe dla sukcesu transformacji cyfrowej.” – powiedział Joshua Greenbaum, dyrektor Enterprise Applications Consulting w SAP SE.

 

Wybór i zabezpieczenie inwestycji

SAP zadeklarował dodatkowe dwa lata wsparcia dla głównych aplikacji rodziny SAP Business Suite 7. Podczas tej fazy offboardingu, SAP będzie w dalszym ciągu zapewniał kluczowe funkcje wsparcia, których potrzebują klienci. Dotychczas obowiązujące umowy nie zostaną zmienione oraz nie zostaną naliczone dodatkowe opłaty. Po zakończeniu tej fazy firma SAP zaoferuje klientom wybór sposobu, w jaki chcieliby kontynuować świadczenie usług serwisowych dla głównych aplikacji pakietu SAP Business Suite 7 od 2028 roku:

 

  • Klienci potrzebujący wsparcia dla swoich aplikacji w dłuższych fazach konwersji na SAP S/4HANA mogą skorzystać ze sprawdzonej, rozszerzonej oferty serwisowej za opłatą w wysokości dwóch punktów procentowych dodanych od obowiązujących ofert wsparcia dla aplikacji SAP Business Suite 7. Oferta ta będzie dostępna przez trzy dodatkowe lata, począwszy od początku 2028 roku, a skończywszy na końcu 2030 roku.

     

  • Klienci, którzy nie zdecydują się na rozszerzony poziom wsparcia technicznego do końca 2027 roku, ale zdecydują się na kontynuację korzystania z aplikacji SAP Business Suite 7, przejdą na dedykowany model obsługi serwisowej. Obejmuje to rozwiązywanie wcześniej zidentyfikowanych problemów za niezmienioną opłatą.

 

https://itreseller.pl/itrnewdeutsche-telekom-przechodzi-na-sap-s-4hana-operator-przeksztalca-swoje-systemy-it-aby-przyspieszyc-rozbudowe-swojej-sieci-oraz-poprawic-logistyke-i-planowanie/