SAS wspiera procesy planowania sprzedaży w branży retail, wykorzystując technologie analityczne wzbogacone o sztuczną inteligencję i rozwiązania chmurowe SAS Intelligent Planning Suite.

Gdy w 1994 roku założono firmę Amazon, niewiele osób przewidywało, że to wydarzenie zrewolucjonizuje rynek retail i sprawi, że ogromna część sprzedaży przeniesie się do Internetu. Chcąc skutecznie konkurować w branży retail, biznes powinien wykorzystywać technologie analityczne, takie jak wzbogacone o sztuczną inteligencję i działające w chmurze rozwiązanie SAS Intelligent Planning Suite.

 

Ostatnie aktualizacje SAS® Intelligent Planning Suite obejmujące uzupełnienie rozwiązania o sztuczną inteligencję i możliwość pracy w chmurze, pozwalają organizacjom lokalizować asortyment, optymalizować zatowarowanie, automatycznie generować prognozy biznesowe i maksymalizować przychody. Liderzy branży retail tacy jak Carrefour, Grupo Exito czy Nestle polegają na narzędziach analitycznych SAS w drodze do sukcesu na niezwykle konkurencyjnym rynku.

 

Efektywne planowanie procesów handlowych ma kluczowe znaczenie, niezależnie od tego, czy firma zajmuje się sprzedażą elektroniki, artykułów spożywczych czy ubrań. Równie istotne jest optymalne planowanie produkcji. Firmy, które odnoszą największy sukces, wykorzystują potencjał danych, analityki, sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego do zaspokojenia wciąż zmieniających się potrzeb klientów.

 

Dla Grupo Exito, największej południowoamerykańskiej grupy handlowej, planowanie zapotrzebowania ma kluczowe znaczenie i wpływa na każdy aspekt biznesu, od sprzedaży i wielkości zespołu, po produkcję i stany magazynowe. Firma posiada 2 600 fizycznych placówek i wciąż rozwija działalność internetową. Optymalizacja zapasów magazynowych nawet w niewielkim stopniu może przełożyć się na duże zyski dla całego biznesu. W przypadku Grupo Exito analityka SAS pomaga zoptymalizować i ograniczyć zbędne zatowarowanie, poprawić trafność prognoz biznesowych, zwiększyć efektywność planowania zapotrzebowania i dokonywać analiz niemal w czasie rzeczywistym. Wcześniej, zgromadzone informacje stanowiły ograniczenie, gdyż nie można było ich efektywnie wykorzystać. Dziś firma swobodnie zarządza rosnącymi bazami danych.

 

„Wcześniej nie mogliśmy przygotować długoterminowych prognoz. Mogliśmy planować jedynie działania na najbliższy tydzień – mówi Sandra Orrego, menedżer planowania popytu w Grupo Exito. Teraz, dzięki wdrożeniu rozwiązań SAS możemy tworzyć plany na 52 tygodnie w przód, co pozwala nam na optymalizacje dostaw, lepsze zarządzanie stanami magazynowymi, ograniczenie strat i zwiększenie sprzedaży.”

 

Jak wynika z raportu 2019 Mastering The Art Of Merchandising In The Technology Age, tylko połowa przedsiębiorstw z branży retail jest zadowolona z obecnie wykorzystywanych technologii wspierających procesy kształtowania cen i promocji produktów. To dobra informacja dla firm technologicznych. Oznacza to, że przedstawiciele branży retail mają silną potrzebę, aby poprawić prognozy sprzedażowe i planowanie zatowarowania – mówi Brian Kilcourse, partner zarządzający w firmie RSR zajmującej się badaniami rynkowymi.

 

„Gotowa do działania w chmurze, potężna analityka SAS pomaga firmom z branży retail uzyskać całościowy obraz klientów bez potrzeby zatrudniania armii statystyków – tłumaczy Dan Mitchell, dyrektor działu Retail i CPG w SAS. Dzięki sztucznej inteligencji, którą można wdrożyć w modelu cloud lub on premise, zaawansowana analityka SAS pomaga sprzedawcom lepiej zrozumieć klientów, a co za tym idzie sprawniej ich obsługiwać, optymalizować planowanie towarów i poprawiać wyniki całościowe.”

 

Najnowsza wersja rozwiązania SAS® Intelligent Planning Suite wykorzystuje możliwości SAS® Viya®, jednolitego środowiska do eksplorowania, przetwarzania i analizy dużych zbiorów danych wzbogaconego o możliwości AI. SAS Intelligent Planning pomaga firmom z branży retail i producentom dóbr konsumpcyjnych uzyskać całościowy obraz klientów oraz wdrożyć analitykę do wszystkich procesów w firmie, w celu:

  • lokalizowania towaru na określonych rynkach, w regionach, miastach czy konkretnych sklepach,
  • zwiększenia dokładności prognoz sprzedażowych,
  • optymalizacji stanów magazynowych, aby zwiększać satysfakcję klienta i ograniczać ilości towaru zalegającego w magazynach,
  • określenia optymalnych cen, aby zwiększać rentowność i ograniczać sytuacje, kiedy niezbędne jest wprowadzenie potężnych rabatów, aby sprzedać towar.

 

https://itreseller.pl/itrnewsas-wskazuje-najwazniejsze-trendy-analityczne-na-rok-2020-eksperci-sas-nie-maja-watpliwosci-ze-analityka-bedzie-miala-kluczowe-znaczenie-w-nadchodzacym-roku/