SAS wyróżniony tytułem Customer Choice w zakresie platform analitycznych i Business Intelligence w badaniu Gartner Peer Insights 2023
SAS, globalny lider w dziedzinie analityki i sztucznej inteligencji, został wyróżniony tytułem Customer Choice w badaniu 2023 Gartner Peer Insights ‘Voice of the Customer’ for Analytics and Business Intelligence Platforms.
Gartner Peer Insights to bezpłatna platforma recenzji i ocen przeznaczona dla osób podejmujących decyzje w zakresie oprogramowania i usług dla przedsiębiorstw. „Voice of the Customer” jest główną częścią raportu „2023 Gartner Peer Insights”, który syntetyzuje wystawione na platformie recenzje w spostrzeżenia i rekomendacje dla decydentów IT. Raport koncentruje się na platformach analitycznych i business intelligence (ABI), które umożliwiają mniej zaawansowanym technicznie użytkownikom, w tym pracownikom biznesowym, samodzielne modelowanie, analizowanie, eksplorowanie, udostępnianie i zarządzanie danymi oraz współpracę i udostępnianie wyników, obsługiwanych przez IT i wspomaganych przez sztuczną inteligencję (AI).
W badaniu uwzględniono wyłącznie dostawców rozwiązań analitycznych z co najmniej 20 recenzjami uzyskanymi w analizowanym okresie. Aby ocena została uznana przez Gartner, firma rekomendująca dostawcę rozwiązań analitycznych musi osiągać przychody powyżej 50 mln USD rocznie. Tytuł „Voice of the Customer” otrzymały tylko 4 z 24 obecnych w zestawieniu platform (w tym SAS).
SAS został wyróżniony za osiągnięcie wyniku powyżej średniej w kategorii ogólnej, jak i ponadprzeciętne uznanie rynkowe w obszarach „User Interest” oraz „Adoption.”
Użytkownicy ocenili bardzo wysoko możliwości zaawansowanej platformy analitycznej SAS®, wystawiając ocenę 4,4 (w skali do 5) w każdej kategorii: funkcjonalności produktu, procesu sprzedaży, a także procesu wdrożenia i wsparcia posprzedażowego. Ponadto 90% użytkowników potwierdziło, że poleciłoby SAS jako dostawcę rozwiązań analitycznych (stan na 31 lipca 2023 r.)
Wysoka ocena SAS znajduje swoje odzwierciedlenie w opiniach klientów:
- „Szybka platforma z zaawansowanymi możliwościami analitycznymi: możliwości SAS EG (Enterprise Guide) sprawiają, że jest to niezastąpiona w dzisiejszych czasach platforma big data. Jej zdolność do szybkiego radzenia sobie z dużymi zbiorami danych transakcyjnych jest wyjątkowa. Wykorzystując wbudowane funkcje, wykonujemy zaawansowane obliczenia matematyczne, operacje na danych czy filtrowanie” – menedżer ds. inicjatyw strategicznych w branży finansowej.
- „Platforma, po którą warto sięgnąć, aby przetwarzać dane i uzyskiwać szybkie wyniki: platforma analityczna SAS Visual (Analytics) posiada graficzny interfejs z funkcją „przeciągnij i upuść”, która ułatwia użytkownikom spoza IT błyskawiczne tworzenie pulpitów nawigacyjnych, zapewniając wysokiej jakości analizę danych” – konsultant ds. zarządzania biznesem w branży usługowej.
- „Niesamowite narzędzie do statystyki: SAS to świetne narzędzie do analizy statystycznej – jest najlepsze w swojej klasie” – starszy analityk produktu w branży oprogramowania.
- „Potężne narzędzie do wizualizacji danych z minimalnymi ograniczeniami: zapewnia świetne doświadczenia, zwłaszcza dzięki funkcji „przeciągnij i upuść”, która ułatwia tworzenie i dostosowywanie wizualizacji, nawet dla osób bez zaawansowanej wiedzy w zakresie programowania” – analityk danych w sektorze edukacji.
„Tysiące organizacji na całym świecie korzysta ze sztucznej inteligencji i analityki SAS, aby usprawniać procesy biznesowe, poprawiać wyniki finansowe i jakość obsługi klientów” – powiedział Shadi Shahin, wiceprezes SAS ds. strategii produktowej. „Wierzymy, że opinie klientów zebrane w Gartner Peer Insights świadczą o zaufaniu do analityki SAS, wielokrotnie nagradzanego wsparcia, dogłębnej znajomości rynku i ciągłej innowacyjności.”