Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

SAS zorganizował w SAS Innovation Hub w Warszawie, turniej analityczny dla studentów – SAS Data Science Hackathon.

W minioną sobotę SAS zorganizował turniej analityczny dla studentów – SAS Data Science Hackathon. Zadaniem uczestników było stworzenie kompleksowego projektu analitycznego z wykorzystaniem technik uczenia maszynowego, począwszy od przygotowania danych, aż po opracowanie modelu analitycznego i zaprezentowanie wyników przed jury złożonym z ekspertów SAS oraz Nestlé.

 

W przedostatni weekend listopada 7 grup studentów wcieliło się w rolę specjalistów data science w dziale analiz dużej firmy produkcyjnej. Otrzymali oni dane dotyczące historycznej wartości zamówień oraz informacje o kwotach przeznaczonych na działania marketingowe. Zadaniem uczestników SAS Data Science Hackathon była analiza historycznego wolumenu zamówień, określenie trendów, sezonowości itp. Następnie studenci musieli przeprowadzić analizę wpływu wydatków na cele promocyjne i wolumen zamówień. Na tej podstawie mieli zaproponować model predykcyjny dla zagregowanej, miesięcznej wartości zamówień przy założeniu trzymiesięcznego horyzontu prognozy. Dane do zadania konkursowego zostały przygotowane przez ekspertów z Nestlé Poland – partnera wydarzenia.

 

Uczestnicy wykonywali zadanie konkursowe w środowisku SAS® Viya®, które umożliwia funkcjonalne pokrycie pełnego cyklu analitycznego zarówno poprzez użycie interfejsów typu drag & drop, jak i dowolnego języka programowania, takiego jak: SAS 4GL, Python, R, Java, LUA lub wykorzystanie REST API. Prace konkursowe były ocenianie według czterech kryteriów: poprawności metodologicznej, oceny jakości zaproponowanego modelu, kreatywności oraz atrakcyjności prezentowanych wniosków i wyników. Uczestnicy musieli wykazać się w każdym z tych aspektów, gdyż miały one równy wpływ na ocenę końcowąmówi Anna Muszyńska, Country Leader w SAS Polska – przewodnicząca Jury SAS Data Science Hackathon.

 

I miejsce w SAS Data Science Hackathon zajęła drużyna w składzie: Aleksandra Łuczak i Paulina Tomaszewska z Politechniki Warszawskiej oraz Maciej Tomaszewski z Uniwersytetu Warszawskiego. Członkowie drużyn, które zajęły miejsca od 1 do 3, otrzymali nagrody finansowe. Ponadto reprezentanci zwycięskiego zespołu otrzymali vouchery uprawniające do bezpłatnego udziału w dowolnie wybranym szkoleniu organizowanym przez SAS Polska. Dla zdobywców 2-go i 3-go miejsca przygotowano vouchery na bezpłatne podejście do wybranego egzaminu SAS wraz z kursem e-learningowym. Nagrodą specjalną w SAS Data Science Hackathon był płatny staż w zespole analitycznym partnera wydarzenia – Nestlé Poland.

 

Wypełnić lukę kompetencyjną

Jak wynika z danych McKinsey Global Institute, do 2020 roku globalny deficyt specjalistów data science wyniesie 4 miliony. Najskuteczniejszym sposobem, aby stawić czoła temu problemowi jest edukacja oraz pozycjonowanie analityki wśród studentów, jako technologii, z którą warto wiązać przyszłość zawodową. W tym celu SAS organizuje na całym świecie turnieje analityczne z atrakcyjnymi nagrodami.

 

Ponadto firma wspiera uczelnie i placówki naukowe w tworzeniu programów nauczania i bezpłatnie udostępnia w chmurze platformę SAS® Viya® for Learners. System jest dostosowany do celów edukacyjnych i pozwala zrozumieć, jak przebiega cały cykl analityczny. Stanowi on skuteczne narzędzie zarówno dla początkujących analityków, jak i osób, które rozpoczęły przewód doktorski z zakresu data science. Użytkownicy mogą programować, wykorzystując nie tylko język SAS, ale również Python czy R. Studenci i wykładowcy, stając się członkami globalnej społeczności SAS, otrzymują dostęp do kursów online, poradników, platform e-learningowych, dokumentów archiwalnych oraz wsparcia technicznego.

 

SAS Data Science Hackathon odbył się 23 listopada 2019 roku w SAS Innovation Hub w Warszawie. Partnerem wydarzenia była firma Nestlé Poland. Więcej informacji znajduje się na stronie wydarzenia.