Seagate i Western Digital przewidują ponurą przyszłość dla sprzedaży nośników pamięci.
Firmy Western Digital i Seagate przyznały, że sprzedaż dysków twardych (HDD) i półprzewodnikowych (SSD) spadła w całym 2022 roku i że „sytuacja się pogarsza”.
Dyrektor generalny Western Digital David Goeckeler przedstawił swoje uwagi podczas niedawnej konferencji technologicznej Goldman Sachs, dodając, że ma niewielkie zaufanie do osiągnięcia przez firmę prognozowanych przychodów ze sprzedaży w wysokości około 3,6-3,8 mld USD w ostatnim kwartale roku.
Ze swojej strony Seagate również zrewidował swoje prognozy dotyczące przychodów w ostatnim kwartale, schodząc z 2,5 mld USD do 2,1 mld USD. Dyrektor generalny Dave Mosley, w swoim własnym wystąpieniu na konferencji, powiedział, że „wszyscy po prostu robią sobie małą pauzę” z inwestowaniem w pamięci masowe jakiegokolwiek typu, określając ten trend jako ” wielo-kwartalną korektę”.
Goeckeler zauważył, że nawet inwestycje w biznesową pamięć masową w chmurze od renomowanych dostawców spadają, więc obecny spadek sprzedaży nie może być w całości przypisany post-pandemicznemu trendowi firm inwestujących w pamięć masową w chmurze w celu ułatwienia pracy z domu.
Mosley twierdzi natomiast, że spadek sprzedaży wynika z braku zainteresowania i wsparcia zarówno na poziomie korporacyjnym, jak i konsumenckim, co według niego jest nietypowe dla tej pory roku. Goeckeler był bardziej pozytywnie nastawiony do przychodów brutto WD z rynku konsumenckiego, twierdząc, że jego marki SanDisk są „perełką biznesu konsumenckiego”.