Share Now – wspólna usługa wypożyczania aut firm Daimler i BMW w odwrocie. Niemiecki car-shareing opuszcza USA i kilka miast Europy.

Wiele wskazuje na to, że samochód w roli usługi nie wszędzie się przyjął. Wycofanie się Share Now z USA może być mocnym ciosem dla całej koncepcji car-shareingu. 

Obwiniając „niestabilny stan globalnej mobilności” i rosnące koszty infrastruktury, Share Now, usługa udostępniania samochodów należąca do Daimlera i BMW, ogłosiła, że ​​wycofuje się z Ameryki Północnej z dniem 29 lutego 2020 r. Tego samego dnia – powołując się na zainteresowanie – Share Now przestanie także działać w trzech europejskich miastach: Florencji, Londynie i Brukseli. Zamiast tego nacisk zostanie położony na pozostałe miasta europejskie, w których spółka prowadzi działalność i uważa, że ​​usługa jest opłacalna.

„Ta decyzja została podjęta w oparciu o dwie niezwykle skomplikowane rzeczywistości”, mówi Share Now w swoim oświadczeniu. „Pierwsza to niestabilny stan globalnego krajobrazu mobilności, a drugi to rosnące złożoności infrastruktury, z którymi zmaga się dziś transport w Ameryce Północnej, oraz związane z tym koszty potrzebne do utrzymania działalności tutaj”.

Wiadomość wysłana przez operatora (tam noszącego nazwę DriveNow) do londyńskich klientów  mówi m.in., że „decyzja nie została podjęta lekko”. Wskazuje też, że popyt na usługę był poniżej oczekiwań, wyraźnie niższy niż w innych miastach, w których działa Share Now. Firma obwinia także czynniki lokalne, powołując się na wysokie koszty działalności i różne okoliczności w poszczególnych londyńskich dzielnicach. W Londynie usługa była dostępna od grudnia 2014 roku.

https://itreseller.pl/itrnewmicrosoft-i-bmw-group-podczas-targow-hannover-messe-oglosily-nowa-inicjatywe-spoleczna-aby-umozliwic-szybsze-i-bardziej-oplacalne-innowacje-w-sektorze-przyszlych-rozwiazan-industry-4-0/