Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sieć hoteli Marriott od lat wyznaczające standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych, wybiera rozwiązania SMART TV oraz SMART Signage firmy SAMSUNG.

Sieć hoteli Marriott od lat wyznacza standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych. Nie inaczej jest w przypadku warszawskiego obiektu koncernu zlokalizowanego w budynku Centrum LIM w ścisłym centrum stolicy. W tym roku hotel dokonał gruntownej modernizacji swoich rozwiązań telewizyjnych instalując nowy system telewizji cyfrowej i wyposażając wszystkie pokoje w wysokiej klasy telewizory SMART firmy Samsung.

 

Warszawski hotel Marriott powstał w 1989 roku i był jednym z symboli zachodniego luksusu. Przez prawie 30 lat wyznaczał standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych w Polsce, a w jego pokojach gościły takie osobistości, jak Barack Obama, Bill Clinton czy Michael Jackson. Obiekt ma 523 pokoje i 21 sal konferencyjnych, a na jego najwyższym piętrze znajduje się koktajl bar „Panorama Sky Bar”, który oferuje jeden z najwyższych punktów widokowych na Warszawę dostępnych publicznie.

 

Nowa telewizja – nowe możliwości

Rosnące wymagania gości i szybko rozwijająca się technologia audiowizualna sprawia, że hotele muszą na bieżąco inwestować w rozwiązania techniczne, które poprawiają komfort i zapewnią wysoki prestiż obiektu. W przypadku warszawskiego Marriotta zmiana wynikała dodatkowo z potrzeby spełniania wymogów określonych przez centralę firmy, które związane były z ujednoliceniem całego systemu na wzór pozostałych obiektów Marriott na całym świecie. W drodze przetargu hotel zdecydował się na wybór telewizorów SMART firmy Samsung, natomiast system IPTV do zarządzania nimi dostarczyła firma OTRUM. Hotel wyposażył wszystkie pokoje hotelowe w telewizory Samsung HG55EE690 o wielkości 55 cali oraz pokój prezydencki w telewizor HG65EE690 o przekątnej 65 cali. Łącznie zostało dostarczonych 585 urządzeń.

 

Z dopuszczonych do przetargu dostawców, telewizory od Samsung okazały się najlepsze pod względem jakości obrazu, szybkości przełączania kanałów i dodatkowych funkcji ważnych z punktu gości hotelowych, a więc i samego hotelu. – mówi Michał Bordewicz Key Account Manager w Samsung Polska

 

Cyfrowo i w HD

Poprzednie telewizory zainstalowane w hotelu Marriott przystosowane były do odbioru sygnału za pośrednictwem kabli koncentrycznych coax, które pamiętały jeszcze czasy budowy obiektu. Nowy cyfrowy standard wymagał przebudowy całej infrastruktury i oparcie jej o system telewizji IPTV, który wykorzystuje IP i sieć LAN.

 

Sama instalacja telewizorów nastąpiła dopiero po wcześniejszym przygotowaniu infrastruktury technicznej i trwała około 2 miesięcy. Oprócz montażu urządzeń trzeba było skonfigurować cały system do zarządzania, który obejmuje m.in. strony informacyjne o hotelu, SPA czy 4 barach i restauracjach. System, oprócz wyświetlania programów telewizyjnych, pozwala na emisję indywidualnych  komunikatów powitalnych, informacji o rachunku, przylotach i odlotach z lotniska „Okęcie” czy o pogodzie. Do telewizorów podłączony jest również Chromecast, który jest jednym z elementów wymaganych przez centralę Marriott. Pozwala on na bezprzewodową łączność z telewizorem i umożliwia uruchomienie popularnych wypożyczalni internetowych oferujących filmy i seriale. System jest cały czas rozwijany.

 

W niedalekiej przyszłości planujemy dodać funkcję „Express Check-Out, która umożliwia wymeldowanie się z pokoju bez konieczności wizyty w recepcji czy „Room Service” do zamawiania jedzenia – dodaje Tomasz Jaroszewicz.

 

Korzyści nie tylko dla gości

Korzyści dla gości hotelowych to oprócz bardzo wysokiej jakości obrazu, funkcje dodatkowe takie jak telewizyjny room service czy możliwość wymeldowania się z poziomu urządzenia. Gości zadowoli również szybsze uruchamianie się telewizorów i płynne przełączanie się między kilkudziesięcioma dostępnymi kanałami. Do urządzeń można podłączyć się za pomocą HDMI, Bluetootha lub Chromecasta. Telewizor ma także radio internetowe i oferuje dostęp do serwisów wideo takich jak YouTube czy Vimeo. Sygnał Full HD przekazywany bezpośrednio z satelity gwarantuje, że goście mogą cieszyć się najwyższą jakością obrazu i dźwięku. Technologia wykorzystana w telewizorach Samsung pomaga także chronić informacje w myśl rozporządzenia RODO. Przesyłanie danych jest szyfrowane przez protokół Samsung Lynk DRM, a aplikacje nie zapamiętują danych wrażliwych i resetują informacje o ostatniej sesji po każdym wyłączeniu telewizora.

 

Nowy system i współpracujące z nim telewizory dają także wiele korzyści ekipie technicznej odpowiedzialnej za obsługę systemu telewizyjnego. Wymiana wszystkich telewizorów na urządzenia pozbawione  set-top boxów sprawia, że obsługa ma jedno urządzenie mniej do serwisowania co ogranicza koszty eksploatacji. – Telewizory SMART od Samsunga nie mają boxów, a w przypadku wymiany telewizora, wystarczy tylko wstawić nowy egzemplarz i podpiąć go do sieci. – dodaje Marek Michalik, dyrektor działu IT w Marriott Warszawa.

 

Zastosowanie telewizorów SMART i sieci IP pozwala także na łatwą wymianę całego systemu do zarządzania siecią TV. Hotel w przypadku potrzeby zmiany dostawcy rozwiązania nie musi się obawiać o to, że nowe telewizory nie będą z nimi kompatybilne. Na plus trzeba zaliczyć także usługę serwisową Samsunga, która działa w opcji door-to-door, dzięki czemu wszystkie naprawy wykonywane są w miejscu instalacji, co dla działu technicznego jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem i minimalizuje kwestie związane z transportem i demontażem urządzeń.

 

W najbliższym czasie, warszawski Marriott planuje także instalację profesjonalnych urządzeń SMART Signage od Samsunga we wszystkich 14-stu strefach wspólnych takich jak lobby czy restauracje.