Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Siemens i Deutsche Bahn uruchamiają lokalne testy pociągów napędzanych silnikami na wodór. Mają być szybkie, tanie w eksploatacji i przede wszystkim, ekologiczne.

Siemens i Deutsche Bahn rozpoczęły prace nad pociągami napędzanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi. Oficjalnie taka kolej ma zostać zaprezentowana w niedalekiej przyszłości, bowiem testy mają zakończyć się do 2024 roku. Pociągi tego typu miałyby zastąpić składy napędzane silnikami diesla na trasach lokalnych.

Prototyp, który ma zostać zbudowany przez Siemensa, będzie oparty na elektrycznym wagonie Mireo Plus, który będzie wyposażony w ogniwa paliwowe zamieniające wodór i tlen w energię elektryczną. Nowy pociąg miałby łączyć w sobie możliwość zasilania z trzech źródeł w systemie modułowym: przez akumulator, ogniwo paliwowe, albo istniejące linie napowietrzne, w zależności od tego, gdzie będzie kursował. To umożliwi jazdę wszędzie tam, gdzie sieć kolejowa nie została zelektryfikowana – takie trasy dziś obsługują pociągi z silnikami diesla. Niemiecki operator kolejowy Deutsche Bahn nie zelektryfikował 40% swojej sieci o długości 33 000 km (km), na której obsługuje 1300 lokomotyw spalinowych emitujących paliwa kopalne. Zgodnie z państwowymi wytycznymi, transport kolejowy musi zostać poddany dekarbonizacji w perspektywie długoterminowej.

Nowy prototyp zostanie zatankowany w ciągu 15 minut, będzie miał zasięg 600 km i prędkość maksymalną 160 km/h. Będzie testowany między Tuebingen, Horb i Pforzheim w, urokliwym, górzystym landzie Badenia-Wirtembergia. Głównym rynkiem docelowym są operatorzy sieci regionalnych. Docelowo – także poza Niemcami. Każdy pociąg będzie kosztował od 5 do 10 milionów euro.

https://itreseller.pl/itrnewibm-uruchamia-program-szkolenia-zawodowego-open-p-tech-w-polsce-bezplatne-zajecia-online-dzieki-ktorym-mozna-zdobywac-kompetencje-zawodowe-dostepne-sa-juz-w-jezyku-polskim/