Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Siemens i SAP twierdzą, że projekt ustawy o danych UE zagraża tajemnicom handlowym

Niemiecki producent oprogramowania biznesowego SAP i niemiecka firma inżynieryjna Siemens dołączyli do amerykańskich gigantów technologicznych w krytyce projektów unijnych przepisów dotyczących wykorzystania danych generowanych przez inteligentne gadżety i inne dobra konsumpcyjne. 

Jak informuje Reuters, kraje UE i unijni prawodawcy pracują nad szczegółami ustawy o danych, zaproponowanej przez Komisję Europejską w zeszłym roku, zanim będzie mogła zostać przyjęta jako akt prawny.

Projekt ustawy obejmujący dane konsumentów i przedsiębiorstw w UE, jest częścią zestawu przepisów mających na celu ograniczenie potęgi amerykańskich gigantów technologicznych i pomoc UE w osiągnięciu jej cyfrowych i ekologicznych celów.

Krytyka ze strony USA punktowała, że proponowane prawo jest zbyt restrykcyjne, podczas gdy niemieckie firmy twierdzą, że przepis zmuszający firmy do udostępniania danych stronom trzecim w celu świadczenia usług posprzedażowych lub innych usług opartych na danych może zagrozić tajemnicom handlowym.

Reuters relacjonuje, że wśród sygnatariuszy listu z 4 maja, do którego dotarł, należeli dyrektorzy generalni obu firm, Siemens Healthineers, niemiecka firma zajmująca się technologią medyczną Brainlab, niemiecka firma programistyczna DATEV oraz grupa lobbingowa DIGITALEUROPE.

 

„Ryzykuje to podważeniem europejskiej konkurencyjności poprzez nakazanie udostępniania danych – w tym podstawowego know-how i danych projektowych – nie tylko użytkownikowi, ale także stronom trzecim” – napisały firmy we wspólnym liście do Przewodniczącej Komisji Ursuli von der Leyen, szefowej unijnego urzędu antymonopolowego Margrethe Vestager i szefa przemysłu UE Thierry’ego Bretona. „W rzeczywistości może to oznaczać, że firmy z UE będą musiały ujawniać dane konkurentom z krajów trzecich, zwłaszcza tym, którzy nie działają w Europie i przeciwko którym zabezpieczenia wynikające z ustawy o danych byłyby nieskuteczne” – napisali.

 

W liście wezwano do wprowadzenia zabezpieczeń umożliwiających firmom odrzucanie próśb o udostępnienie danych, w przypadku gdy zagrożone są tajemnice handlowe, cyberbezpieczeństwo, zdrowie i bezpieczeństwo, a zakres urządzeń objętych przepisami nie powinien być rozszerzany.

Jeśli chodzi o przepis, który umożliwia klientom przełączanie się między różnymi dostawcami usług w chmurze, firmy stwierdziły, że przepisy powinny chronić swobodę zawierania umów, umożliwiając klientom i dostawcom uzgadnianie umów, które najlepiej sprawdzają się w każdym przypadku biznesowym.

 

„Jasna przyszłość przed rynkiem PC oraz rozwiązań do druku” – podkreśla Bernhard Fauser z HP Inc. w programie IT Reseller TV „Liderzy Branży”