Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Siemens opublikował wyniki raportu Digi Index 2024 – cyfryzacja przemysłu w Polsce

Tegoroczny raport Digi Index Siemensa wskazuje na wzrost dojrzałości cyfrowej średnich przedsiębiorstw produkcyjnych. Mierzony w 4-stopniowej skali wskaźnik Digi Index wzrósł z 1,8 do 2,3 r/r. Duży udział miał w tym spektakularny skok w sektorze spożywczym, co świadczy o tym, że branża ta przechodzi intensywną transformację. W przypadku dużych firm nastąpiła delikatna korekta – z poziomu 2,7 do 2,5.

Digi Index jest barometrem świadomości technologicznej osób decyzyjnych i menedżerów firm produkcyjnych w Polsce. Siemens przeprowadził już piątą edycję badania poziomu cyfryzacji średnich przedsiębiorstw produkcyjnych z branż: Food&Beverage, Chemistry&Pharmacy, Automotive i Machinery. Po raz drugi zbadano też duże przedsiębiorstwa (>250 pracowników).

Badanie wykazało, że firmy przeznaczają coraz większe środki na rozwój cyfryzacji – w 2024 blisko 28% swojego budżetu, a więc 2,5-krotnie więcej niż rok temu. Do największych wyzwań w tej materii wciąż zaliczane jest finansowanie cyfryzacji, zarządzanie danymi oraz strategiczne podejście do transformacji.

Od początku badań prowadzonych przez Siemensa, sektor Automotive wyróżnia się wyjątkowo wysokim, w stosunku do pozostałych analizowanych branż, stopniem cyfryzacji. Z wynikiem 2,6 przewodzi on również w tym roku. Tym razem jednak po piętach depcze mu branża dotychczas uchodząca za głównego marudera w procesach transformacyjnych. Wynik sektora Food&Beverage, który dokonał wyraźnego odbicia (z 1,6 do 2,3 r/r), jest pozytywnym zaskoczeniem. Wzrost – choć już nie tak spektakularny – odnotowano też w branżach Machinery (z 1,8 na 2,3) oraz Chemistry&Pharmacy (z 1,8 na 2,1).

W wynikach badania Siemensa można wyczytać, że cyfryzacja firm produkcyjnych w Polsce przyspiesza. We wszystkich branżach odnotowano nie tylko wzrost wyników Digi Indexu, ale też (a może przede wszystkim) zwiększenie nakładów na cyfryzację. W tym roku firmy postanowiły przeznaczyć na ten cel blisko 28 proc. swoich zysków, a więc 2,5-krotnie więcej niż rok temu (11,17 proc.).