Siła pandemii ujawniła słabości w całym łańcuchu wartości oraz możliwości uzasadnienia zmian na większą skalę, wynika z raportu Salesforce Trends in Manufacturing.
Dla wielu producentów destabilizująca siła pandemii ujawniła słabości w całym łańcuchu wartości. Wskazano również na możliwości uzasadnienia zmian na większą skalę. W raporcie Salesforce Trends in Manufacturing przeprowadziliśmy ankietę wśród 750 liderów produkcji na całym świecie, aby określić trwały wpływ pandemii na branżę – i dowiedzieć się, czego potrzeba, aby odnieść sukces w nadchodzącej dekadzie.
Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wniosków dotyczących tego, w jaki sposób liderzy produkcji napędzają sprawność biznesową po 2020 roku.
Producenci dostosowują się do nowego krajobrazu.
ZMIANY W ROLACH SKIEROWANYCH DO KLIENTÓW ZOSTANĄ NA ZAWSZE.
Producenci odczuli skutki pandemii w swoich branżach. Ponad dziewięciu na dziesięciu producentów zgłosiło wpływ na popyt klientów, moce produkcyjne, linie dystrybucyjne i nie tylko.
Jednak najbardziej długotrwałe zmiany koncentrowały się wokół ról związanych z obsługą klienta. Ponieważ spotkania osobiste i wizyty w fabrykach zostały zastąpione rozmowami wideo i wirtualnymi inspekcjami, zespoły mające kontakt z klientami musiały dostosować się z dnia na dzień. Chociaż te nowe sposoby prowadzenia działalności zostały szybko wdrożone, nie znikną one w najbliższym czasie. Ponad połowa producentów uważa, że zmiany w obsłudze klienta i możliwościach sprzedaży są trwałe.
ROLE W KONTAKTACH Z KLIENTAMI ZMIENIŁY SIĘ NA DŁUŻSZĄ METĘ.
PRODUCENCI OCENIAJĄ ZAKRES WPŁYWU COVID-19 NA:
C-SUITE KONCENTRUJE SIĘ NA OPTYMALIZACJI PROCESÓW I DOSTOSOWANIU PLANOWANIA POPYTU.
PRODUCENCI TRAKTUJĄ PRIORYTETOWO ULEPSZANIE OPERACJI W ZMIENIAJĄCYM SIĘ KRAJOBRAZIE.
PIĘĆ NAJWAŻNIEJSZYCH PRIORYTETÓW W CIĄGU NAJBLIŻSZYCH DWÓCH LAT, DYREKTORZY ZARZĄDZAJĄCY TWIERDZĄ, ŻE NASTĘPUJĄCE KWESTIE MAJĄ KLUCZOWE ZNACZENIE LUB MAJĄ WYSOKI PRIORYTET W CIĄGU NAJBLIŻSZYCH 24 MIESIĘCY:
DO NAJWIĘKSZYCH PRZESZKÓD NALEŻĄ STARSZE NARZĘDZIA I OPERACJE SILOSOWE.
BRAK PRZEJRZYSTOŚCI DANYCH I WYCISZONE ZESPOŁY SĄ ISTOTNYMI PRZESZKODAMI W DOKŁADNYM PROGNOZOWANIU.
PRODUCENCI OCENIAJĄ NASTĘPUJĄCE UTRUDNIENIA W TWORZENIU PROGNOZ SPRZEDAŻY I HARMONOGRAMÓW PRODUKCJI:
Profile producentów gotowych na przyszłość
PRODUCENCI GOTOWI NA PRZYSZŁOŚĆ MAJĄ WIĘCEJ SYSTEMÓW W CHMURZE.
PRODUCENCI, KTÓRZY CZUJĄ SIĘ „BARDZO PRZYGOTOWANI” NA NASTĘPNĄ DEKADĘ, SĄ JUŻ W WIĘKSZOŚCI W CHMURZE.
LOKALIZACJA SYSTEMU SPRZEDAŻY I OPERACJI
PRODUCENCI GOTOWI NA PRZYSZŁOŚĆ SĄ W STANIE SZYBKO REAGOWAĆ NA ZMIANY NA RYNKU.
PRODUCENCI, KTÓRZY TWIERDZĄ, ŻE ICH ORGANIZACJA SZYBKO REAGUJE NA ZMIANY NA RYNKU, PRODUKTACH LUB KLIENTACH W PORÓWNANIU Z RESZTĄ BRANŻY:
PRODUCENCI GOTOWI NA PRZYSZŁOŚĆ WYKAZUJĄ POSTAWĘ „USŁUG JAKO CENTRUM PRZYCHODÓW”.
PRODUCENCI GOTOWI NA PRZYSZŁOŚĆ JUŻ REALIZUJĄ SERWITYZACJĘ.
PRODUCENCI OPISUJĄ SERWICYZACJĘ JAKO CZĘŚĆ STRATEGII FIRMY:
Przyjęcie takich nowych modeli biznesowych, w połączeniu z postępami w migracji systemów usług do chmury, postawiło producentów gotowych na przyszłość przed swoimi konkurentami. Jak przygotowujesz się do nadchodzącej dekady?
To tylko częściowe podsumowanie naszych ustaleń. Aby uzyskać więcej informacji, pobierz pełny raport. Aby uzyskać dane specyficzne dla kraju lub podsektora, zapoznaj się z naszym interaktywnym pulpitem nawigacyjnym .