Slack wspólnie z Salesforce zaprezentowali innowacje produktowe, dzięki którym Slack stał się jeszcze potężniejszym narzędziem do pracy zespołowej.
Slack wspólnie z firmą Salesforce [NYSE: CRM], globalnym liderem w dziedzinie CRM, zaprezentowali podczas wydarzenia Dreamforce innowacje produktowe, które sprawiają, że zespoły mogą jeszcze bardziej produktywnie współpracować w Slacku. Nowa odsłona umożliwia bezpośrednie korzystanie w Slack z danych Salesforce Customer 360 czy pozwala tworzyć jeszcze większą wartość ze swojej cyfrowej centrali firmy, jaką stanowi Slack.
Slack Canvas to nowa przestrzeń, która zmieni sposób, w jaki zespoły mogą gromadzić, organizować i udostępniać krytyczne zasoby. W połączeniu z platformą Slack, każdy może dostosować swoją przestrzeń roboczą korzystając z licznych automatyzacji oszczędzających czas, a także w prosty sposób korzystać z danych dostępnych np. w Salesforce Customer 360. Canvas będzie dostępny w przyszłym roku.
Z kolei Slack huddles opiera się na doświadczeniu audio-first, oferując zespołom nieobciążające systemu połączenia wideo, wieloosobowe udostępnianie ekranu, wątki wiadomości i wiele innych.
Nowa platforma Slack jest bardzo wygodna dla programistów. Dzięki nowemu zestawowi narzędzi deweloperskich oraz modułowym blokom konstrukcyjnym wielokrotnego użytku, tworzenie, dostosowywanie i udostępnianie przepływów pracy jest teraz szybsze i łatwiejsze.
Slack Partner Industry Solutions to natomiast rozwiązanie, które pomaga klientom z różnych branż poruszać się w środowisku cyfrowej transformacji. Certyfikowani partnerzy konsultingowi Slacka – w tym Accenture, Atrium, Capgemini, Deloitte, Globant, IBM, KPMG, NeuraFlash, PwC, Silverline i Slalom – wprowadzają pierwszą falę rozwiązań dla takich branż jak usługi finansowe, produkcja, komunikacja, handel detaliczny, media i technologia.
Obecny cykl ekonomiczny zmusza organizacje wszystkich rozmiarów do poszukiwania nowych rozwiązań niemal na każdym poziomie operacyjnym. Przerwy w zatrudnianiu i ograniczenia zasobów oznaczają, że zespoły muszą robić więcej dysponując mniejszymi zasobami. Aby rozwiązać te problemy, liderzy szukają narzędzi, które zwiększą produktywność zespołów i pomogą im uzyskać jak największą wartość z ich pakietów technologicznych. Wielu z nich zwraca się ku rozwiązaniom takim jak Slack, które łączy rozmowy, automatyzację i aplikacje w jednym narzędziu.
„Skupiamy się na pomaganiu naszym klientom w nawigacji po przyszłości pracy, niezależnie od tego, czy jest to praca hybrydowa, zdalna czy w biurze” – powiedział Tamar Yehoshua, Chief Product Officer, Slack. „Wprowadzamy możliwości takie jak Slack Connect, klipy, huddles, a teraz canvas, które przynoszą więcej wartości naszym klientom i usprawniają pracę w cyfrowej centrali firmy”.
Zmień sposób, w jaki zespoły dzielą się informacjami dzięki Slack canvas
Slack canvas to nowa przestrzeń, w której zespoły mogą dzielić się informacjami i znajdować odpowiedzi na pytania a tym samym przyśpieszyć swoją pracę. Uzupełnia ona liniową współpracę w czasie rzeczywistym w kanałach o stałe miejsce do przechwytywania najważniejszych zasobów i informacji. W połączeniu z nową platformą Slack i Customer 360, zespoły mogą wprowadzać do canvas dane, których potrzebują pracownicy, a także automatyzować kluczowe dla biznesu przepływy pracy za pomocą wygodnych przycisków i formularzy.
Od wprowadzenia nowych pracowników, przez rozpoczęcie kampanii marketingowych, po udostępnienie informacji dla kadry kierowniczej i aktualizacje kont sprzedażowych – zespoły mogą dostosować przestrzeń do niemal wszystkiego. Dzięki canvas zespoły sprzedaży, usług i marketingu mogą:
Przyspieszać sprzedaż zespołową
Kanał Slack pomoże zespołom sprzedaży zmaksymalizować efektywność, zwiększyć produktywność i przeprowadzić więcej transakcji poprzez dostęp do kluczowych informacji o kliencie. Każdy kanał klienta może mieć dedykowany subkanał, który zawiera istotne informacje, z których może korzystać (a także aktualizować) cały zespół. Funkcje, z których będą mogli skorzystać użytkownicy to:
- Współdzielenie ważnych plików, takich jak plany zespołów klienckich, dokumenty informacyjne dla kadry kierowniczej i kontakty zespołu
- Tworzenie listy odpowiednich kanałów, do których zespół musi się odwołać, aby efektywnie wspierać działania w ramach teamu
- Wdrażanie wspólnych przepływów pracy, takich jak zgłaszanie problemu klienta do działu technicznego lub zatwierdzanie wniosków
- Dostęp do danych o możliwościach z Salesforce Sales Cloud, a także danych o wykorzystaniu zasobów i wydatkach
Usprawnić proces wprowadzania nowych pracowników i zwiększać wydajność pracy
W dedykowanym kanale menedżer może umieścić listę kontrolną elementów, które nowi pracownicy muszą wykonać w pierwszym tygodniu pracy, takich jak np. łączenie się z innymi kanałami za pomocą kliknięcia przycisku, oglądanie filmów szkoleniowych i czytanie dokumentacji. Menedżerowie mogą również osadzić automatyczne przepływy pracy w celu wykonania zadań, takich jak żądanie wydania telefonu firmowego, bez opuszczania Slack canvas i składania odrębnych zleceń.
Gdy nowy pracownik jest gotowy do pracy, może on zintegrować dane z Salesforce Service Cloud z pulpitami nawigacyjnymi Tableau, aby uzyskać wgląd w sytuację klientów z wielu różnych kanałów. Posiadanie tych informacji na wyciągnięcie ręki jest pomocne w przeglądaniu ogólnej historii spraw dla danego konta i śledzeniu wskaźników obciążenia, takich jak liczba połączeń dziennie, otwartych i zamkniętych spraw oraz NPS (Net Promoter Score) klientów.
Lepsze wyniki kampanii dzięki usprawnionej współpracy
Dzięki Slack organizacje marketingowe mogą realizować kompleksowe kampanie oparte na danych, obejmujące ich zespoły i partnerów. Po pierwsze, parując kanwę z kanałem projektowym Slack Connect, zespoły mogą zarządzać każdym etapem procesu kampanii z jednego widoku współpracy, który śledzi wszystkie treści, pliki i dane. Ułatwia to definiowanie celów, śledzenie postępów i zarządzanie zasobami. W trakcie współpracy zespołów łatwo jest aktualizować kanwę z linkami do wstępnych wersji e-maili i makiet, a także uzyskać dostęp do bogatych podglądów kreatywnych plików projektowych od całej marki i partnerów z agencji. Pomaga to marketerom wyznaczyć jasne cele, zwiększyć produktywność i przyspieszyć czas wprowadzania produktów na rynek.
Następnie, dzięki integracji z Marketing Cloud for Slack, zespoły mogą konfigurować, realizować i mierzyć swoje kampanie bezpośrednio w Slack. Dzięki Marketing Cloud Account Engagement for Slack, zespoły marketingu i sprzedaży mogą wykorzystywać alerty w czasie rzeczywistym i dopasowywać się do kanałów Slacka, aby nadawać priorytety działaniom, analizować wpływ na linię produkcyjną i natychmiastowo iterować kampanie. Po rozpoczęciu kampanii zespoły mogą uwzględnić dane dotyczące jej wydajności w czasie rzeczywistym, korzystając z integracji Marketing Cloud Intelligence Insights for Slack. Zapewnia to marketerom niestandardowy widok danych dotyczących wydajności kampanii w jednym miejscu, dzięki czemu zespoły mogą monitorować trendy oraz dostosowywać i zmieniać strategie – które następnie można łatwo udostępniać w Slack.