Snapchat bije rekord w trzecim kwartale 2019 roku, zyskując 7 mln użytkowników i wzrost przychodów o 50%.

To naprawdę imponujący wynik. Wiele aplikacji życzyłoby sobie 7 milionów użytkowników w ogóle, a Snapchat zyskał tylu ledwie w kwartał. Ogólnie jednak firma nadal znajduje się „pod kreską”.

Przyznaję, to social medium, którego fenomenu zupełnie „nie czuję”. Podobnie jak większość 30-kilkulatków korzystam z Facebooka, LinkedIn, w zdecydowanie mniejszym stopniu z Twittera czy Instagrama. Dla mojego pokolenia Snapchat może nie jest popularnym medium, ale wśród nastolatków i 20-kilkulatków jest nieodłączną częścią obecności w sieci.

Snapchat wyprzedził oczekiwania dotyczące zysków w trzecim kwartale, ponieważ zwiększył liczbę aktywnych użytkowników dziennie o, bagatela, 7 milionów, osiągając 210 milionów użytkowników łącznie, co oznacza wzrost o 13% rok do roku. Snapchat również zwiększył przychody, osiągając 446 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 50% rok do roku. To pewne odbicie w sytuacji Snapchata, ponieważ firma miała ostatnio nieco gorszy okres. Snapchatowi udało się w ograniczać straty, co zbliża firmę do rentowności.

Dyrektor generalny Snapchata, Evan Spiegel, przedstawił swoją argumentację dlaczego cena akcji firmy powinna być wyższa: „Jesteśmy szybko rozwijającym się biznesem, z silną dźwignią operacyjną, jasną ścieżką do rentowności, wyraźną wizją przyszłości i zdolnością do inwestowania w dłuższej perspektywie. ”

Przedstawiciele firmy podkreślają, że odnotowana ona wzrost liczby użytkowników we wszystkich regionach. 5 milionów z 7 milionów nowych użytkowników pochodziło z terenów poza Ameryką Północną i Europą. Dzieje się tak po części dzięki lepszemu niż oczekiwano wzrostowi w przeprojektowanej aplikacji na Androida, która stała się hitem w Indiach.