Snapchat nadal przynosi straty. Firma ujawniła wyniki finansowe – jest przykładem, że media społecznościowe to nie zawsze góra złota.
Snapchat nadal nie przynosi oczekiwanych zysków prawie dwa lata po debiucie giełdowym. Snap Inc, czyli firma zajmująca się popularnym medium społecznościowym, pokazał we wtorek wieczorem czasu polskiego dane dotyczące przychodów z czwartego kwartału 2019 roku. Silna konkurencja ze strony gigantów reklamy cyfrowej takich jak Google i Facebook sprawiła, że Snap zanotował spadek udziałów w rynku o 10%.
Przychody, które firma generuje ze sprzedaży reklam na Snapchacie, wzrosły o 44% do 560,88 milionów USD, ale nie spełniły szacunków analityków. Branża oczekiwała przychodów na poziomie 563,03 milionów USD. Snap zainwestował w samoobsługową platformę, aby ułatwić reklamodawcom kupowanie przestrzeni reklamowej, nadal jednak zachęcenie do wydawania pieniędzy na reklamę jest tu wyraźnie mniejsze niż u głównego konkurenta – Facebooka.
Według raportu eMarketer, Snapchat ma tylko 0,5% światowych przychodów z reklam cyfrowych, a Facebook aż 21,1%. Snap twierdzi przy tym, że dzienna liczba aktywnych użytkowników na Snapchacie wzrosła o 4% do 218 milionów w ciągu ostatniego kwartału, względem Q3 2019. Rok wcześniej (Q4 2018) dzienna liczba dziennych użytkowników serwisu wynosiła 186 milionów. Średni przychód na użytkownika skoczył w kwartale o 23% do 2,58 USD w porównaniu z rokiem poprzednim.
Skoro są wzrosty, to co dzieje się z zyskami firmy? Tych, niestety, wciąż jest niewiele. Po opublikowaniu wyników akcje firmy staniały o 17 centów. Snap musi pozyskać więcej reklamodawców, inaczej zostanie zmieciony przez Facebooka (a właściwie należący do niego Instagram) i TikTok.
https://itreseller.pl/itrnewsztuczna-inteligencja-w-sluzbie-zdrowiu-microsoft-uruchomil-nowy-piecioletni-program-ai-for-health-o-wartosci-40-mln-usd-dla-poprawy-zdrowia-ludzi-na-calym-swiecie/