Snowflake i Anthropic z umową na 200 mln dol. – Claude trafi do 12 600 klientów

Snowflake i Anthropic rozszerzają współpracę – w ramach wieloletniej umowy o wartości 200 mln USD modele Claude od Anthropic trafią na platformę Snowflake Cortex AI i staną się dostępne dla ponad 12 600 klientów na całym świecie. Firmy uruchamiają wspólną, globalną inicjatywę go-to-market ukierunkowaną na wdrażanie agentów AI w największych organizacjach, a Claude zasili Snowflake Intelligence jako jeden z kluczowych modeli.​

9 grudnia 2025 roku ogłoszono rozszerzone partnerstwo, które opiera się na dotychczasowych działaniach – tysiące klientów Snowflake przetwarza już biliony tokenów Claude’a miesięcznie za pośrednictwem Snowflake Cortex AI. Kolejny etap współpracy koncentruje się na wdrożeniu najnowocześniejszych agentów AI, zdolnych do przeprowadzania wieloetapowych analiz, opartych na zaawansowanych możliwościach wnioskowania Claude’a i zdolności do bezpiecznego przetwarzania danych wrażliwych. Umożliwia to zrozumienie szerokiego kontekstu danych finansowych, operacyjnych i klientów, poprzez dokładne rozumowanie z pokazaniem toku myślenia.

Sridhar Ramaswamy, CEO Snowflake, podkreśla:

„Anthropic dołącza do elitarnego grona naszych partnerów, z którymi łączą nas wspólne sukcesy w realizacji projektów dla klientów na całym świecie. Połączone siły Snowflake i Claude podnoszą poprzeczkę w zakresie tego, jak firmy wdrażają skalowalną, kontekstową sztuczną inteligencję na bazie swoich najważniejszych danych biznesowych”.​

Integracja koncentruje się na czterech kluczowych obszarach:

  • Snowflake Intelligence (oparte na Claude Sonnet 4.5) udostępnia informacje każdemu użytkownikowi organizacji bez technicznego żargonu,
  • Snowflake Cortex AI umożliwia zapytania dla wszystkich typów danych przy użyciu SQL,
  • Snowflake Cortex Agents pozwalają budować zaufanych agentów pozyskujących dane strukturyzowane i niestrukturyzowane,
  • Snowflake Horizon Catalog zapewnia kompleksowy nadzór i odpowiedzialną kontrolę AI.

 

 

Przykładowo firma z sektora finansowego może wykorzystać Snowflake Intelligence do stworzenia agenta, który syntetyzuje portfele klientów z danymi rynkowymi, generując spersonalizowane rekomendacje w bezpiecznym środowisku.

Dave Lynch, wiceprezes ds. inżynierii w Intercom, wyjaśnia:

„Wykorzystujemy modele Claude od Anthropic w Snowflake Cortex AI, co zmieniło sposób, w jaki współpracujemy z klientami i umożliwiło nam zwiększenie stopnia automatyzacji agentów. Możemy robić rzeczy, które wcześniej były po prostu niemożliwe”.​

Snowflake wykorzystuje również model Claude Code firmy Anthropic w procesach wewnętrznych, aby podnieść produktywność zespołów deweloperskich i przyspieszyć innowacje. Modele Claude stanowią fundament wewnętrznego Asystenta AI ds. GTM, stworzonego z wykorzystaniem Snowflake Intelligence, który umożliwia zespołom sprzedaży centralizację danych i szybkie pozyskiwanie kluczowych informacji w języku naturalnym.

Dario Amodei, dyrektor generalny i współzałożyciel Anthropic, komentuje:

„Firmy przez lata budowały bezpieczne, godne zaufania środowiska danych, a teraz oczekują sztucznej inteligencji, która będzie mogła działać w tych środowiskach bez żadnych kompromisów. Dzięki tej współpracy Claude trafia bezpośrednio do Snowflake, gdzie już znajdują się te dane”.

Połączenie Claude’a ze środowiskiem AI Snowflake ma wspierać szczególnie klientów z branż regulowanych – finanse, opieka zdrowotna, nauki przyrodnicze – gdzie bezpieczeństwo danych i zgodność z regulacjami są kluczowe.