Snowflake Polsce świętuje III urodziny sześciokrotnym wzrostem liczby pracowników i dziesiątkami funkcjonalności od polskich inżynierów od chmury
Snowflake, firma oferująca Chmurę Danych, zwiększyła liczbę pracowników do ponad 350 specjalistów od czasu uruchomienia w Warszawie drugiego europejskiego ośrodka inżynieryjnego w lutym 2021 r. i planuje kontynuować ten wzrost w ciągu najbliższych lat. Polscy inżynierowie Snowflake odegrali kluczową rolę w ulepszaniu platformy Snowflake dla klientów globalnych, odpowiadając za opracowanie m.in. Document AI, rozwiązania, które pomaga przedsiębiorstwom korzystać z dużych modeli językowych w celu łatwego wyodrębniania treści z danych nieustrukturyzowanych, natywnej integracji do migracji danych z ServiceNow, czy wsparcia dla repozytoriów git.
W odpowiedzi na dynamiczny wzrost liczby pracowników, w 2022 r. Snowflake przeniósł się do nowszego, większego obiektu na warszawskiej Woli. W 2023 r. udostępniono w ramach tej lokalizacji kolejne piętro. W efekcie mowa dziś o umiejscowionej na dwóch piętrach nowoczesnej przestrzeni biurowej o powierzchni blisko 7 tys. m kwadratowych, która wyposażona jest w setki wielofunkcyjnych stanowisk pracy, ponad trzydzieści sal konferencyjnych, taras oraz strefy relaksu. Na czele polskiego oddziału firmy stoi Grzegorz Kapusta.
– Dotychczasowe tempo wzrostu i nasze osiągnięcia przeszły moje oczekiwania – mówi Grzegorz Kapusta, dyrektor ds. inżynierii i szef warszawskiego biura Snowflake. – Snowflake przyciąga dziś do siebie utalentowanych programistów, którzy mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie i rozwój platformy Snowflake. Rozwijamy się zarówno organicznie przy wsparciu rozbudowanego zespołu rekrutacyjnego, jak i poprzez akwizycje lokalnych firm programistycznych.
Swoją przygodę na polskim rynku firma Snowflake rozpoczęła w 2021 roku od przejęcia studia deweloperskiego Polidea. W kolejnych latach przedsiębiorstwo dokonało akwizycji kolejnych lokalnych innowatorów, takich jak Pragmatists, Applica, czy – w ubiegłym roku – TouK. Snowflake może pochwalić się nie tylko prężnie działającym centrum badawczo-rozwojowym, ale i coraz szerszym gronem lokalnych klientów, do których należą dziś firmy, takie jak Żabka czy Respect Energy.
Respect Energy to przedsiębiorstwo, które dostarcza zieloną energię na wielu europejskich rynkach. Korzysta ono z Chmury Danych Snowflake do znajdowania odpowiednich lokalizacji pod budowę nowych farm OZE. Podobnie Żabka wykorzystuje dane dzięki Snowflake, aby wiedzieć, gdzie otworzyć nowy sklep.
Plany na 2024
Jak wskazuje szef warszawskiego biura Snowflake, rok 2024 jest dla firmy czasem dalszego wzrostu na rynku lokalnym.
– W nadchodzącym roku będziemy nadal koncentrować się na ulepszaniu Chmury Danych Snowflake dla naszych klientów, kontynuując pracę nad istniejącymi projektami i angażując się w nowe. Naszym priorytetem pozostaje też pozyskiwanie nowych pracowników. Chcemy bowiem rok 2024 zakończyć ze znacznie większą liczbą specjalistów na pokładzie. Planujemy pozyskiwanie inżynierów w kilku głównych obszarach: programistów, specjalistów infrastruktury chmurowej, jak i ogólnie rozumianego bezpieczeństwa danych oraz produktu. Kładziemy większy nacisk na rozwój funkcjonalności związanych ze sztuczną inteligencją, takich jak Document AI czy Snowflake Cortex, rozbudowanie oferty dla programistów chcących pracować z platformą Snowflake oraz narzędzi ułatwiających migrację do Chmury Danych – wymienia Grzegorz Kapusta ze Snowflake.
Snowflake przyciąga do pracy najlepszych specjalistów z rynku, oferując konkurencyjne wynagrodzenie i benefity, wsparcie dla rodziców, pakiety prywatnej opieki medycznej, ubezpieczenie na życie czy plany zakupu akcji pracowniczych.
Dynamiczny rozwój Snowflake w Polsce wspierają inwestycje w chmurę obliczeniową prowadzone przez różnorodne organizacje z wielu branż, takich jak przemysł produkcyjny, retail, finanse czy branża reklamowa. Proces ten przyspieszył w trakcie pandemii, a dziś napędzany jest przez boom na AI. Aby jednak organizacje mogły w pełni wykorzystać sztuczną inteligencję, muszą najpierw wdrożyć skuteczną strategię dotyczącą danych, która jest oparta na platformach danych w chmurze. Platforma Snowflake wspiera ten proces, dając organizacjom szereg intuicyjnych narzędzi AI oraz gwarancję bezpieczeństwa i nadzoru nad danymi w scentralizowanym środowisku.
Dynamiczny wzrost lokalnie i globalnie
Zarówno w regionie EMEA, jak i w skali globalnej firma rośnie w dwucyfrowym tempie. Sumaryczny przychód z produktu za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024 wyniósł 698,5 mln dolarów (wzrost o 34 proc. rok do roku). Według stanu na dzień 31 października 2023 Snowflake może się pochwalić obsługą 647 klientów z listy Fortune 2000, a łączna liczba klientów firmy wynosi ponad 8,9 tys. przedsiębiorstw.