Sony odnotowuje 73% wzrost zysku w II kwartale i utrzymuje prognozy
Sony poinformowało w piątek o 73% wzroście zysku operacyjnego grupy w kwartale lipiec-wrzesień, co jest wspierane przez silną sprzedaż w segmencie gier i sieci.
Sony to japoński producent elektroniki użytkowej i zarazem jeden z największych światowych producentów w tej branży. Przedsiębiorstwo dzięki przejęciom jest także właścicielem m.in. studia filmowego Columbia Pictures oraz Sony Music – jednego z największych wydawców muzycznych. 1 kwietnia 2006 firma przejęła dział lustrzanek cyfrowych koncernu Konica Minolta, poszerzając tym samym swoją ofertę o nowy obszar, jakim jest segment cyfrowych aparatów fotograficznych opartych na lustrzankach jednoobiektywowych z bagnetem Minolta AF, nadając przy tym nazwę nowej marki – Sony Alpha.
Sony utrzymało prognozę zysku na poziomie 1,31 biliona jenów (8,51 miliarda dolarów) na bieżący rok do marca, w dużej mierze zgodną z szacunkami 1,34 biliona jenów 24 analityków ankietowanych przez LSEG.
Zysk operacyjny za kwartał lipiec-wrzesień wzrósł do 455,1 miliarda jenów z 263 miliardów jenów rok wcześniej. Zysk w segmencie gier i usług sieciowych wzrósł prawie trzykrotnie do 138,8 miliarda jenów, poinformowała firma, która 7 listopada wydała ulepszoną wersję swojej flagowej konsoli oferującej lepszą grafikę.