Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sony opatentowało technologię podobną do DLSS NVIDII, która mogłaby zostać zastosowana w konsolach PlayStation 5. Szybka animacja w 4K nie byłaby poza zasięgiem nowej konsoli japońskiego koncernu.

Sony ma już technologię podobną do DLSS Nvidii  w konsoli PS4, ale rezultaty nie są tak naprawdę porównywalne, ze względu na ograniczenia sprzętowe. Ulepszona wersja, działająca z PS5 na mocniejszym CPU AMD, zapewni, że gry w 4K działają poprawnie przy 60 fps.

Deep Leaning Super Sampling, DLSS to jeden z bardziej skomplikowanych, ale też masowo stosowanych sposobów wykorzystania uczenia maszynowego. NVIDIA wprowadziła tę technologię w swoich kartach graficznych GeForce RTX 2000. I chociaż na początku nie było zbyt wielu gier, które poprawnie obsługiwały tę technologię, ale przez 2 lata od jej wprowadzenia wiele się zmieniło. W pewnym uproszczeniu, DLSS pozwala próbkom obrazów o niższej rozdzielczości mieć prawie taki sam poziom szczegółowości jak natywne próbki obrazu o wyższej rozdzielczości , zapewniając jednocześnie płynniejszą animację. AMD pracuje nad podobnym rozwiązaniem dla nadchodzących procesorów graficznych RDNA 2, które zostaną wprowadzone na rynek jeszcze w tym roku i wygląda na to, że Sony może również wprowadzić podobne rozwiązanie w przyszłych urządzeniach, takich jak nadchodzące konsole PS5 – oparte właśnie na technologii AMD.

Obecny silnik renderujący Sony został stworzony z myślą o podobnych rezultatach końcowych dla PS4, ale ze względu na ograniczoną moc sprzętową konsoli zastosowane techniki są mniej złożone niż DLSS Nvidii . Jednak, jak ujawniło nowe zgłoszenie patentowe w FPO, Sony pracuje obecnie nad ulepszonym silnikiem rekonstrukcji obrazu, który najprawdopodobniej może lepiej wykorzystać dużo mocniejszy sprzęt z PS5.

Opis patentu jest nieco tajemniczy, ale opisuje techniki podobne do tych stosowanych przez NVIDIĘ dla DLSS. Zdaniem Sony PS5 może zapewnić działanie gier w rozdzielczości 4K z szybkością 60, a nawet 120 fps. Możliwe, że owe 120 fps będzie uzyskiwane właśnie dzięki technice podobnej do DLSS.

https://itreseller.pl/itrnewwywiad-jeremi-rybak-country-marketing-manager-w-acer-polska-dla-acer-bardzo-istotna-jest-informacja-zwrotna-plynaca-od-uzytkownikow-naszych-komputerow/