Sony planuje zupełnie przebudować model biznesowy swojego działu sensorów obrazu. Japoński koncern stawia na model subskrypcyjny.
Dział Sony zajmujący się czujnikami obrazu ma na celu powtórzenie sukcesu PlayStation. Zamiast polegać na garstce producentów na niestabilnym rynku smartfonów, planuje sprzedawać oprogramowanie w drodze subskrypcji czujników do analizy danych.
Przekształcenie sensorów w platformę oprogramowania – zasadniczo podobną do usługi gier wideo PlayStation Plus – stanowi ogromną zmianę dla firmy o wartości 10 miliardów dolarów. Sony chce w ten sposób uzyskać pewne, powtarzające się przychody po latach strat w niestabilnym sektorze elektroniki użytkowej.
„Mamy solidną pozycję na rynku czujników obrazu, które służą jako brama do przetwarzania danych wizualnych” – powiedział Hideki Somemiya z Sony, który stoi na czele nowego zespołu opracowującego aplikacje do czujników. – „(…) Analiza takich danych za pomocą sztucznej inteligencji stworzyłaby rynek większy niż potencjał wzrostu rynku czujników pod względem wartości.”
Kroki ku nowemu modelowi już poczyniono. Sony opracowało pierwszy na świecie czujnik obrazu ze zintegrowanym procesorem AI. Czujnik można zainstalować w kamerach bezpieczeństwa, i może on np. wyróżnić z tłumu przemieszczających się po hali osób tych pracowników fabryki którzy nie mają założonej wymaganej ochrony głowy. Podobne sensory mogą przydać się także w pojazdach autonomicznych. Kluczowe jest tu przede wszystkim oprogramowanie – i to na nim Sony planuje zarobić. Co ważne, oprogramowanie może być modyfikowane lub wymieniane bezprzewodowo bez zakłócania pracy aparatu.
Japoński koncern ma nadzieję, że klienci będą subskrybowali usługę oprogramowania czujnika za pomocą miesięcznych opłat lub licencji, podobnie jak gracze kupują konsolę PlayStation, a następnie płacą za oprogramowanie lub subskrybują usługi online. Sony nie ujawniło daty rozpoczęcia usługi, ale na konferencji prasowej w zeszłym miesiącu Somemiya powiedziała, że istnieje popyt ze strony „detalistów, fabryk – głównie między przedsiębiorstwami”.
https://itreseller.pl/itrnewhonor-x10-max-5g-nowy-smartfon-chinskiej-marki-nalezacej-do-huawei-pojawil-sie-w-bazie-popularnego-benchmarku-przed-premiera-w-srodku-nowy-soc-mediatek-dimensity-800/