Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sony przedstawia sześć kluczowych trendów technologicznych w branży medialnej na rok 2023

Według Oliviera Bovisa, menedżera ds. rozwiązań multimedialnych w Sony Europe, w nadchodzącym roku należy zwrócić uwagę na sześć kluczowych trendów technologicznych.

Postęp technologiczny, zmieniający się krajobraz transmisji, zwiększone koszty energii i dążenie do bardziej zrównoważonego rozwoju sprawią, że rok 2023 będzie rokiem zmian w branży medialnej i rozrywkowej.

 

„Zrównoważony rozwój, produkcja w chmurze i produkcja wirtualna, sieci oparte na protokole IP, wysoka jakość obrazu, Metaverse i bezpieczeństwo to ważne obszary zainteresowania w 2023 roku. Nadawcy i inni gracze z branży powinni zbadać te tematy, aby wyprzedzić konkurencję w roku innowacji pod presją kosztów.” – podkreśla Olivier Bovis, menedżer ds. rozwiązań multimedialnych w Sony Europe.

 

Zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój jest w centrum uwagi branży, ponieważ widzowie coraz bardziej interesują się tym, czy treści są tworzone w sposób zrównoważony od początku do końca i na wszystkich poziomach produkcji. Firma Sony zawsze interesowała się tym tematem i dąży do osiągnięcia celu zerowej emisji netto do 2040 r., ale obecnie wszystkie firmy muszą się zastanowić, w jakim stopniu zrównoważone są ich praktyki.

Jednym z obszarów, w którym zrównoważony rozwój jest szczególnie gorącym tematem, jest produkcja na żywo, ponieważ wymaga transportu dużej ilości sprzętu i ludzi do różnych lokalizacji. Jak omówiono w raporcie Sony, coraz powszechniej stosowanym sposobem w celu uzyskania bardziej zrównoważonej produkcji na żywo jest wykorzystywanie rozwiązań modułowych. Zapewniają one lepiej dostosowaną konfigurację dla każdej transmisji co oznacza, że mniej sprzętu trzeba przewozić z miejsca na miejsce.

 

Produkcja w chmurze i produkcja wirtualna

Przewiduje się, że produkcja w chmurze i produkcja wirtualna zdominują branżę rozwiązań medialnych w 2023 r.  Częściowo wynika to z tego, że wymagają mniej zasobów fizycznych niż bardziej konwencjonalne metody produkcji, co czyni je zrównoważoną opcją. Szybki rozwój technologii chmurowej i wirtualnej produkcji zapewnia również większą swobodę twórczą filmowcom. Dzięki możliwości tworzenia i wirtualnego przechowywania wysokiej jakości treści, twórcy mogą być bardziej kreatywni przy niższych kosztach i w mniej czasochłonny sposób.

Jednym z głównych wyzwań stojących przed twórcami w 2023 roku będzie to, jak bardzo można polegać na chmurze w porównaniu z konwencjonalnymi metodami przechowywania. Platforma Creators’ Cloud Sony zapewnia wydajne dostarczanie i dystrybucję treści w optymalnych formatach dla różnych form dystrybucji oraz zapewnia wspólny system zarządzania identyfikatorami, uwierzytelnianie i usprawnione rozliczanie.

 

Organizacja pracy bazująca na protokole IP 

Organizacja pracy bazująca na protokole IP dla produkcji zdalnej i rozproszonej również staną się podstawą w 2023 roku. Podczas gdy zdalna produkcja zyskała popularność od czasu pandemii, to teraz ma stać się rutynową częścią branży ze względu na coraz lepsze technologie ułatwiające jej prowadzenie, a firmy będą miały większe oczekiwania co do możliwości tworzenia treści z pełną swobodą co do miejsca pracy ludzi i mocy obliczeniowej. Większy nacisk na zrównoważony rozwój oznacza, że wiele firm chce zminimalizować swój ślad węglowy i koszty.

Dzięki ulepszonej technologii, IP stało się elastycznym i niedrogim rozwiązaniem do produkcji na żywo. Ważną częścią tego procesu jest zdalna produkcja, podobnie jak Software Defined Network (SDN) i połączenia IP z systemami kontroli emisji, które sprawiają, że lokalna i zdalna produkcja jest bardziej wydajna i zrównoważona. Opracowane przez Sony i Nevion rozwiązanie Networked Live odpowiada na potrzebę modułowości i wydajności, która pojawia się wraz z IP.

 

Obraz dobrej jakości

Spragnieni treści widzowie poszukują dobrej jakości, więc najprawdopodobniej transmisje 4K staną się bardziej powszechne, a także zwiększy się obecność 8K UHD, ponieważ coraz więcej nadawców korzysta z technologii umożliwiającej nadawanie w tej jakości. Olivier Bovis sugeruje, że nadawcy również skłaniają się do używania bardziej kinowych obrazów, które nadają konwencjonalnym przekazom bardziej dramatyczny wygląd z małą głębią ostrości.

 

Wrażenie kinowe staje się popularnym sposobem na dodanie głębi do produkcji na żywo, staje się to coraz bardziej popularne wraz z wprowadzeniem nowych kamer, które stwarzają nowe możliwości uzyskania efektów kinowych w produkcji na żywo. Na przykład Sony FR7, pierwsza kamera PTZ z wymiennymi obiektywami, to idealne urządzenie, które dodaje kinowego charakteru, jednocześnie wpasowując się w istniejące systemy produkcji na żywo.”

 

Bezpieczeństwo

Będzie szczególnie ważnym tematem w 2023 r., ponieważ coraz więcej treści jest przechowywanych w chmurze, a to naraża je na wyrafinowane cyberataki.  Coraz częściej stosuje się systemy w architekturze „Zero Trust”, wymagające silnej weryfikacji tożsamości w celu uzyskania dostępu do plików. Takie systemy wymagają weryfikacji na każdym etapie interakcji cyfrowej, co oznacza, że jedno hasło nie zapewnia dostępu do wszystkich plików, co ma duże znaczenie w przypadku przechowywania poufnych treści.

 

Metaverse

Na koniec – możliwości oferowane przez Metaverse, czyli wszyscy twórcy treści, pochodzący z różnych obszarów, którzy powinni dążyć do zarabiania i tworzenia pakietu treści dla nowego interaktywnego uniwersum. Wysokiej jakości treści wolumetryczne i fotogrametria będą kluczowe do zapewniania użytkownikom wiarygodnych i cenionych doświadczeń. Zestaw SDK firmy Sony, dostępny w przypadku coraz większej liczby kamer w ofercie, już teraz otwiera możliwości dla twórców zewnętrznych w zakresie tworzenia treści z myślą o Metaverse.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX