Sony przejmuje Audeze, planując przejście na bardziej zaawansowane zestawy słuchawkowe dla graczy
Sony Interactive Entertainment, oddział stojący za marką PlayStation, przejął wysokiej klasy producenta słuchawek i zestawów słuchawkowych Audeze.
Przejęcie to może oznaczać wielkie rzeczy dla świata jednych z najlepszych zestawów słuchawkowych PS5, ponieważ Sony będzie miało dostęp do technologii butikowej firmy w celu przyszłego rozwoju PS5 i jego akcesoriów.
W komunikacie prasowym czytamy: „Przejęcie wzmocni wysiłki SIE, aby kontynuować innowacje, jeśli chodzi o wrażenia dźwiękowe w grach PlayStation. Audeze będzie nadal działać niezależnie i rozwijać produkty wieloplatformowe, jednocześnie czerpiąc korzyści z bycia częścią ekosystemu PlayStation”.
Oznacza to, że Sony nie będzie ograniczać Audeze w dalszym wydawaniu własnych produktów na inne platformy, ponieważ producent rozwija się również z myślą o PC i Xbox Series X. Ostatnio, wraz z premierą Audeze Maxwell w marcu 2023 roku.
Hideaki Nishino, starszy wiceprezes ds. doświadczeń platformowych w Sony Interactive Entertainment, pisze: „Cieszymy się, że możemy wnieść doświadczenie Audeze do ekosystemu PlayStation, opierając się na wielkich postępach, jakie poczyniliśmy dzięki Tempest 3D AudioTech PlayStation 5 i bezprzewodowemu zestawowi słuchawkowemu Pulse 3D”.
Niedawno Sony ujawniło nadchodzące zestawy słuchawkowe do gier Pulse Elite i Pulse Explore oraz słuchawki douszne do gier przeznaczone na rynek produktów z wyższej półki. Japoński producent sprzętu poczynił również kroki w kierunku poprawy wrażeń dźwiękowych na PS5, ponieważ niedawna aktualizacja oprogramowania układowego dodała obsługę Dolby Atmos.
Wygląda na to, że to przejęcie tylko pogłębi tę misję: „Sony Interactive zapewnia Audeze wyjątkową okazję do skalowania naszej działalności, ponieważ kontynuujemy naszą misję dostarczania najlepszych w swojej klasie słuchawek profesjonalistom zajmującym się nagrywaniem, audiofilom i graczom” – wyjaśnia Sankar Thiagasamudram, CEO w Audeze. „Cieszymy się również, że możemy przyczynić się do wysiłków Sony Interactive, aby przenieść wrażenia dźwiękowe PlayStation na wyższy poziom”.