Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sony rozpoczyna cykl spotkań ze studentami szkół filmowych w Europie

Słuchacze szkoły filmowej AMA Film Academy z Warszawy mieli okazję poznać bliżej najnowsze kamery Sony z serii Cinema Line. Byli to słuchacze I roku kierunku Camera Light. Zajęcia, w warszawskim oddziale ATM System, prowadził Marcin Pabiniak.

Wśród sprzętu, z którym mieli okazję zapoznać się studenci były przede wszystkim kamery: filmowa, Sony VENICE 2 wraz z rozszerzeniem Sony Extension System 2 (Rialto 2), kamera newsowa oraz dokumentalna 6K, FX9, kamera 4K full frame, FX3 oraz najnowsze dziecko w formacie APS-C, FX30.

To pierwsze z cyklu tegorocznych spotkań, organizowanych przez Sony dla młodych ludzi w najlepszych szkołach filmowych w całej Europie. Akcja ma na celu umożliwienie studentom poznania najnowszego sprzętu z tego segmentu – edukację i inspirację. Dzięki temu młodzi miłośnicy sztuki filmowej mogą zapoznać się z kamerami docenianymi przez operatorów filmowych z całego świata.

AMA Film Academy to nastawiona na praktykę szkoła kształcąca w nowych zawodach filmowych. Została założona przez Piotra Lenara – autora zdjęć filmowych o bogatym dorobku artystycznym. Szkoła ma siedziby w Krakowie i w Warszawie. Program nauczania ewoluuje w miarę pojawiania się nowych trendów i technologii filmowych.

 

„W przeszłości współpracowaliśmy już z wiodącymi szkołami filmowymi w Polsce. W wielu z nich są oczywiście dostępne różnorakie kamery Sony. Obecnie jednak naszym celem jest zapoznawanie studentów z najnowszymi rozwiązaniami na bardzo wczesnym etapie ich edukacji.”– stwierdził Aleksander Bednarczyk, Regional Marketing Manager East, Imaging Products & Solutions – Media Solutions.

 

Gwiazdą tego spotkania była kamera Sony VENICE 2 z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu CMOS 8,6K (8640 × 5760) z 16-stopniowym zakresem dynamiki tonalnej i funkcją dwóch bazowych czułości ISO – 800 i 3200 – pozwalającą na pracę w szerokim zakresie warunków oświetleniowych.

Ze względu na swoje parametry kamera jest ceniona przez wielu uznanych twórców na całym świecie – przy jej pomocy powstało m.in. wiele hollywoodzkich blockbusterów, jak najnowsze Top Gun Maverick czy Avatar: Way of the Water. VENICE 2 na warsztatach towarzyszyło Rialto 2, inaczej Sony Extension System 2 czyli  unikalny systemem umożliwiający odłączenie bloku przetwornika od korpusu kamery za pomocą kabla o długości nawet do 12m i to bez żadnej straty jakości rejestrowanego obrazu.

Sony PWX-FX9 – wyposażona w pełnoklatkową matrycę CMOS Exmor R 6K zapewnia nagrywanie w rozdzielczości DCI 4K, UHD i HD. FX9 ma podstawową czułość ISO 800, zaś wtórną ISO 4000. Można nagrywać filmy w przyśpieszonym lub zwolnionym tempie wybierając żądaną liczbę klatek na sekundę od 1 do 60 kl./s. System Fast Hybrid AF daje szybkość, płynność i dokładność śledzenia obiektów. Zaś technologia przetwarzania koloru S-Cinetone gwarantuje bogactwo barw w środku zakresu i większą płynność przejść tonalnych.

Kolejne urządzenie z serii Cinema Line prezentowane podczas zajęć to – Sony ILME – FX3. Ta mała, pełnoklatkowa kamera z trybem nagrywania obrazu 4K (QFHD) z szybkością 120 kl./s  i ponad 15-krotnym zakresem dynamicznym oferuje systemy  Fast Hybrid AF i Real-time Eye AF oraz przetwarzania koloru S-Cinetone.

Ostatnia z prezentowanych kamer to wyposażona w wiele profesjonalnych rozwiązań – Sony ILME-FX30. Przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ APS-C (formatu Super 35) o rozdzielczości 20,1 megapiksela oferuje dwie bazowe wartości ISO (800/2500), dzięki czemu zapewnia wysoką czułość, niski poziom zakłóceń i ponad 14-stopniowy zakres dynamiki tonalnej.

 

„Zajęcia miały charakter warsztatowy. Młodzi ludzie, którzy w nich uczestniczyli są znakomicie przygotowani, bardzo świadomi i zaangażowani w temat. Duża część z nich aktywnie działa w branży i produkcji treści wideo. Pełnią różne role na planach, pracują nad własnymi projektami, a także nagrywają materiały social mediowe dla biznesu. Dyskusje z takimi pasjonatami dają nam cenny wgląd w ich potrzeby, dzięki czemu możemy udoskonalać zarówno nasze produkty, jak i działania marketingowe” – podsumowuje Aleksander Bednarczyk.

 

IT RESELLER nr. 349/2023 „Nasi partnerzy mogą liczyć na jeszcze większe wsparcie”- podkreśla w wywiadzie okładkowym Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska.