Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sony stawia na gogle PlayStation VR2 i zwiększa ich produkcję

Sony planuje wyprodukować 2 miliony sztuk zestawu wirtualnej rzeczywistości  PlayStation VR2 do marca przyszłego roku.

Masowa produkcja gogli wirtualnej rzeczywistości PSVR2 rozpoczęła się we wrześniu i nie napotkała jeszcze ograniczeń w łańcuchu dostaw. Tak podają osoby, chcące pozostać anonimowe. Co zaskakujące, po tej deklaracji, akcje Sony na Tokijskiej giełdzie wzrosły o 2,4%, to największy wzrost od sześciu tygodni.

Sony nie podało jeszcze oficjalnej ceny ani daty premiery PSVR2. Firma planuje rozpocząć sprzedaż zestawu wirtualnej rzeczywistości na początku 2023 r., co zbiegnie się z oczekiwanym rozładowaniem wąskich gardeł w łańcuchu dostaw, które utrudniały dostępność konsoli PlayStation 5 od czasu jej premiery pod koniec 2020 r. Dzięki temu firma będzie miała wystarczające zapasy zarówno zestawów VR, jak i konsol, aby przeprowadzić dużą akcję marketingową.

„Kluczem do sukcesu jest jakość gier, które Sony będzie w stanie stworzyć” – powiedział tokijski analityk Serkan Toto z Kantan Games. „Innym krytycznym punktem będzie cena: pod względem specyfikacji, PSVR2 to bestia, a niektórzy użytkownicy już oczekują, że będzie kosztować tyle, co samo PS5”.

Twórcy gier pozostają jednak sceptycznie nastawieni do segmentu VR ze względu na jego względny brak penetracji rynku, zwłaszcza na rodzimym podwórku Sony, czyli w Japonii. Konkurencyjny zestaw VR od firmy Meta — Quest 2, według szacunków IDC, sprzedał się do tej pory w liczbie 17 milionów sztuk i jest chwalony jako szczytowe osiągnięcie sektora, ale wypada blado w porównaniu z innymi produktami na arenie gier konsolowych, mobilnych i PC. Spowolnienie gospodarcze i wzrost kosztów materiałów po inwazji Rosji na Ukrainę uderzyły również w sektor VR. Meta podniosła cenę Quest 2 w sierpniu w odpowiedzi na rosnące koszty produkcji.

Dostawcy i partnerzy Sony nie są pewni, jak długo japońska firma utrzyma swój napięty harmonogram produkcji po premierze. Sony planuje zwiększyć sprzedaż zestawów PSVR2 na premierę dzięki nowym tytułom zaprojektowanym dla VR. Podobno przygotowywanych jest ponad 20 tytułów, które maja zadebiutować tuż po premierze zestawu PSVR2 od Sony.