Sony utrzymuje, że posiada technologię dla robotów humanoidalnych

Roboty humanoidalne są opracowywane od dziesięcioleci przez firmy Honda Motor Co i Hyundai Motor Co, a we wrześniu dyrektor generalny Tesli Elon Musk zaprezentował prototyp humanoidalnego robota Optimus. Firma Muska planuje wdrożyć tysiące robotów w swoich fabrykach, ostatecznie rozszerzając produkcję na miliony na całym świecie.

Jak donosi Reuters, japoński Sony Group podał we wtorek, że dysponuje technologią umożliwiającą szybkie tworzenie humanoidalnych robotów, gdy tylko określi, w jaki sposób można je efektywnie wykorzystać.

Firma Sony wypuściła na rynek psa-robota o imieniu Aibo ponad dwie dekady temu. Sprzedano około 150 000 sztuk od 1999 do 2006 roku, a następnie zaprezentowała jego zaawansowaną wersję w 2018 roku, sprzedając około 20 000 sztuk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy.

Hiroaki Kitano, dyrektor techniczny Sony, powiedział, że jego firma uzbrojona w wiedzę specjalistyczną w zakresie technologii audiowizualnych i bogatą zawartość rozrywkową, w tym muzykę i gry wideo, jest dobrze przygotowane do odegrania głównej roli w metaverse, czyli wciągających wirtualnych światach.

Metaverse to niejasny termin obejmujący ideę, że konsumenci będą spędzać więcej czasu w symulowanych środowiskach online. Podczas gdy koncepcja ewoluuje, stała się modnym hasłem w briefingach i siłą napędową przydziału środków w branży. „Jeśli chodzi o metaverse, to nie jest tak, że ludzie pojawiają się tylko dlatego, że utworzyłeś miejsce… Treść jest tym, co tworzy lub psuje metaverse” – powiedział.

Wcześniej we wtorek Kitano powiedział na konferencji prasowej, że Sony wzmocni swoje działania badawczo-rozwojowe i zdefiniuje wykrywanie, sztuczną inteligencję (AI) i cyfrowe przestrzenie wirtualne jako kluczowe domeny techniczne napędzające ekspansję biznesową Sony. „Czujniki, sztuczna inteligencja i wirtualne przestrzenie, które się ze sobą łączą, są podstawą naszej technologii i będą naszą wielką siłą” – powiedział dziennikarzom Kitano. Przetworniki obrazu Sony są szeroko stosowane w smartfonach i stają się kluczowymi komponentami samochodowymi, ponieważ producenci samochodów dążą do zmniejszenia liczby wypadków drogowych i przejścia na jazdę autonomiczną.

 

6 przyczyn sukcesu OPPO na polskim rynku.