Sony wprowadza nowe rozwiązania i produkty opracowane we współpracy z branżą medialną do profesjonalnych zastosowań wideo. Udoskonalona cyfrowa kamera filmowa Sony VENICE i pełnoklatkowa kamera Sony FX9.
Sony zaprezentowało dziś nowe rozwiązania i produkty opracowane we współpracy z branżą medialną. Udoskonalono cyfrową kamerę filmową Sony VENICE i pełnoklatkową kamerę Sony FX9. To tylko część z zaprezentowanych dziś nowości.
Sony poszerza portfolio urządzeń dla producentów i nadawców — czy szerzej, branży mediów. Od realizacji filmowej, przez studyjną – nowe kamery Sony mogą zaoferować jeszcze lepszy obraz na potrzeby współczesnych treści cyfrowych. Usprawnienia wprowadzone w nowym oprogramowaniu kamery Sony VENICE dadzą więcej opcji na etapie montażu oraz lepszy framerate. Od czasu swojej premiery w 2017 r. kamera Sony VENICE była używana do przechwytywania wydarzeń telewizyjnych i streamingu. Została użyta m.in. przy kręceniu (świetnego swoją drogą, w moim przypadku pochłoniętego na dwa posiedzenia) serialu „The Plot Against America”. Sony podkreśla, że regularnie dokonuje aktualizacji oprogramowania.
Wersja 6.0 firmware’u kamery Sony VENICE umożliwia import plików formatu Advanced Rendering Transform (.art), które oferują szerokie możliwości na etapie postprodukcji. Mogą być generowane przez oprogramowanie Sony RAW Viewer z własnych plików 3D LUT użytkowników. Ponadto Sony współpracuje z Technicolorem i ich nagradzanymi naukowcami zajmującymi się kolorami w dziedzinie wideo. Współpraca ta ma na celu stworzenie nowej „biblioteki wyglądów” dla Sony VENICE, która będzie dostępna online jako źródło informacji dla twórców, którzy chcą szybko uzyskać dostęp do niektórych z uznanych stylizacji Technicolor inspirowanych filmową historią. Mówiąc prościej, Sony i Technicolor stworzą razem coś na kształt bardzo zaawansowanej biblioteki presetów, pozwalających odtworzenie stylu inspirowanego dziełami światowego kina.
Kolejnym ulepszeniem oprogramowania układowego VENICE w wersji 6.0 jest możliwość fotografowania przy użyciu drugiej linii klatki użytkownika. Umożliwia to operatorom filmowym łatwiejsze wykorzystanie dużego rozmiaru matrycy VENICE do wykonywania zdjęć zarówno dla poziomego, jak i pionowego rozkładu w tej samej kompozycji. Sony rozbudowało także możliwości HFR kamery – do 72 klatek na sekundę przy 5,7K 16: 9 i 110 klatek na sekundę 3,8K 16: 9. Ma to oczywiście na celu ułatwienie postprodukcji dla ujęć slow-motion.
Natomiast pełnoklatkowy camcoder Sony FX9 doczekał się drugiej wersji firmware’u, usprawniającą pracę urządzenia. To wciąż dość nowe rozwiązanie w ofercie Sony, zaprezentowane w ubiegłym roku. Umożliwia pełnoklatkowe ujęcia np. na potrzeby filmów dokumentalnych. Korzystając z kształtu i ergonomii kamer Sony FS7 i FS7II, FX9 przenosi inteligentne odczytywanie kolorów z VENICE oraz technologię automatycznego ustawiania ostrości z lustrzanek Sony Alpha do kompaktowego rozwiązania, poręcznego w rekach twórców filmów. Wersja 2.0 firmware’u obsługuje nagrywanie pełnoklatkowe 4K 60p/50p poprzez nadpróbkowanie z obszaru kadrowania 5K z pełnoklatkowego czujnika 6K. Update zostanie uruchomiony w październiku 2020 r.
„Sony angażuje się we wspieranie twórców filmowych w realizacji ich wizji artystycznej dzięki kamerom opracowanym przez operatorów i dla operatorów” – powiedział Claus Pfeifer, szef działu Connected Content Acquisition, Sony Professional Solutions Europe – ” (…) Słuchamy naszych klientów i stale ulepszamy funkcjonalność kamer VENICE i FX9, aby lepiej spełniać ich potrzeby związane z opowiadaniem historii. ”
https://itreseller.pl/itrnewsony-wprowadza-nowe-kamery-4k-60p-optymalizujace-zdalna-komunikacje-monitoring-i-produkcje-tresci/