Spotify, lider streamingu muzyki, kupił firmę Heardle – twórców gry muzycznej.

Spotify ogłosił, że kupuje Heardle, grę polegającą na rozpoznawaniu muzyki, która zyskała popularność w zeszłym roku. Kwota transakcji pozostaje nieznana. 

Nowy zakup Spotify ma oczywiście na celu zaoferowanie czegoś nowego użytkownikom. Jak działa Heardle? Aplikacja prosi użytkowników raz dziennie, aby odgadli piosenkę na podstawie jej początkowych dźwięków. Skojarzenie z polskim teleturniejem „Jaka to melodia” jest jak najbardziej na miejscu. W Heardle gracze mają sześć szans na odgadnięcie piosenki, a każda wskazówka daje użytkownikom kilka dodatkowych sekund materiału muzycznego, aby naprowadzić gracza na właściwy trop.

Spotify powiedział, że „miliony” graczy korzysta z Heardle, ale nie podało żadnych szczegółów. Wiadomo natomiast, że wygląd i styl gry pozostaną takie same, co oznacza, że ​​nadal będzie to samodzielna gra na własnej stronie internetowej. Pozostanie również bezpłatną. Wydaje się, że jedyną zmianą jest to, że teraz gracze mogą słuchać pełnej piosenki na Spotify po zakończeniu gry.

Gra jest już dostępna w USA, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Spotify powiedział, że planuje ekspansję na więcej rynków w przyszłości. Umowa ma miejsce miesiąc po tym, jak dyrektor generalny Spotify Daniel Ek powiedział, że firma podwaja odkrywanie muzyki w aplikacji, aby przyciągnąć więcej użytkowników do aplikacji i utrzymać ich na platformie.

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!