Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spotify uzyskało 19% wzrost liczby użytkowników i świetne wyniki finansowe, pomimo wyjścia z rynku rosyjskiego.

Spotify zaskoczyło analityków, podając wyniki za Q2 2022. Okazuje się, że firma ze Sztokholmu zaliczyła znakomity kwartał.

Kiedy następował masowy exodus firm zachodnich (i części azjatyckich) z rosyjskiego rynku, w ramach sankcji nałożonych na Federację Rosyjską za napaść na Ukrainę, wiele przedsiębiorstw prognozowało, że na tym posunięciu straci finansowo. Spotify najwyraźniej nic sobie z tego nie zrobiło, bo w drugim kwartale roku szwedzka firma nie tylko zarobiła lepiej, ale też miała wyraźnie więcej użytkowników niż rok wcześniej.

Akcje Spotify wzrosły w środę o ponad 14% po tym, jak firma poinformowała o wynikach za drugi kwartał 2022 r., które przekroczyły oczekiwania analityków dotyczące przychodów i wykazały stały wzrost liczby subskrybentów. Przychody Spotify wyniosły w omawianym okresie 2,86 mld euro, podczas gdy analitycy spodziewali się około 2,81 mld.

Zresztą, Spotify rośnie nie tylko na polu finansowym. Pomimo zamknięcia działalności w Rosji, Spotify odnotował 433 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie w drugim kwartale, co oznacza wzrost o 19% rok do roku i 5 milionów powyżej oczekiwań. Firma twierdzi, że wzrost ten można przypisać udanym kampaniom marketingowym, sile pokolenia Z w Ameryce Łacińskiej i reaktywacji wielu kont w Europie.

„Widzimy trendy na kilku rynkach, które przewyższają nasze prognozy” – powiedział dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, w komentarzu do zysków firmy. CEO potwierdził także, że Spotify nie rezygnuje z planu proaktywnego zmniejszenia liczby pracowników o 25%. Ek powiedział, że chociaż firma przygotowuje się na gorsze rzeczy, jest optymistą.

Spotify spodziewa się uzyskać około 17 milionów nowych aktywnych użytkowników miesięcznie w trzecim kwartale, co da łącznie 450 milionów. Szwedzki gigant streamingu audio zakłada też, że liczba płatnych abonentów wzrośnie o 6 mln (do 194 mld), co ma sprawić, że przychody Spotify wzrosną do 3 miliardów euro.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!