Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Spotify złożyło skargę na Apple do Komisji Europejskiej na praktyki monopolistyczne producenta iPhone’ów – Apple Music ogranicza dostępność konkurencyjnych aplikacji i pobiera wysokie prowizje od tych transakcji.

Spotify złożyło skargę na Apple do Komisji Europejskiej na praktyki monopolistyczne producenta iPhone’ów – właściciel platformy Apple Music ogranicza dostępność konkurencyjnych aplikacji i pobiera wysokie prowizje od związanych z nimi transakcji. – App economy urosła do gigantycznych rozmiarów, wyniki tej batalii będą ważyły na finansach wielu spółek.

 

Spotify argumentuje, że Apple pobiera prowizję w wysokości 30 proc. od każdej transakcji dokonywanej w aplikacjach dostępnych w prowadzonym przez siebie sklepie App Store oferującym oprogramowanie. Prowizja dotyczy także aplikacji Spotify oraz miesięcznych opłat subskrypcyjnych, podczas gdy konkurencyjna platforma Apple Music nie podlega takim regulacjom, bowiem domyślnie jest zainstalowana w iPhone’ach i innym sprzęcie produkowanym przez Apple. Wynika że Apple może skutecznie ograniczać konkurencję w ekosystemie iOS wzgledem oferowanego przez siebie produktu. Prawnicy reprezentujący Spotify podkreślają, że polityka stosowana przez Apple nie odnosi się do wszystkich aplikacji obecnych w App Store. Ale to właśnie Spotify był zmuszony m.in. do podniesienia ceny abonamentu premium o 30-proc. podatku, czyli z 9,99 do 12,99 euro dla użytkowników iOS.

 

Co więcej aplikacje oferowane w App Store nie mogą zawierać odnośników kierujących użytkowników do promocji lub zniżek. Dodatkowo w App Store, firma Apple sztucznie obniża widoczność konkurencyjnych aplikacji muzycznych dla Apple Music. Zdaniem szwedzkiej spółki wspomniane działania są wykorzystywaniem przez Apple dominującej pozycji w konkretnym segmencie rynku i ograniczaniem konkurencji, co ostatecznie dotyka końcowych użytkowników usług i aplikacji.

 

Całą sytuację związaną z App Store i polityką prowadzoną przez Apple, firma Spotify stara się przedstawić użytkownikom w najprostszej formie. Zapraszamy do obejrzenia filmiku zamieszczonego na YouTube noszącego znaczący tytuł „Time to Play Fair”.