Sprawdź, jakie trendy konsumenckie i przełomowe technologie będą miały największy wpływ na branżę motoryzacyjną w nadchodzącym roku?

Jakie trendy konsumenckie i przełomowe technologie będą miały największy wpływ na branżę motoryzacyjną w nadchodzącym roku? Zapoznaj się z kluczowymi wnioskami z naszego globalnego badania konsumenckiego dla branży motoryzacyjnej z 2024 r., w tym z ewolucją mobilności, łączności, trendów zakupu samochodów i nie tylko.

 

Trendy wpływające na globalny ekosystem mobilności

Od września do października 2023 r. przeprowadziliśmy ankietę wśród ponad 27 000 konsumentów w 26 krajach, aby poznać opinie dotyczące różnych krytycznych kwestii wpływających na sektor motoryzacyjny, w tym zainteresowania konsumentów pojazdami elektrycznymi (EV), postrzegania marki i wdrażania technologii połączonych. Nasze badanie Global Automotive Consumer Study 2024 dostarcza ważnych spostrzeżeń, które mogą pomóc firmom w ustaleniu priorytetów i lepszym pozycjonowaniu strategii biznesowych i inwestycji w nadchodzącym roku. W tegorocznym badaniu wyłoniły się cztery kluczowe trendy:

  1. Spowolnienie tempa rozwoju pojazdów elektrycznych może zagrozić obecnym harmonogramom dekarbonizacji.
  2. Znaczna część konsumentów może zastanawiać się nad zmianą marki pojazdu.
  3. Zainteresowanie funkcjami łączności może nie w pełni przełożyć się na przychody i zyski.
  4. Młodsi konsumenci są zainteresowani subskrypcjami pojazdów, coraz więcej z nich zastanawia się, czy w przyszłości konieczne będzie posiadanie własnego samochodu.

 

Trend 1: Elektryfikacja pojazdów

Planowane odejście konsumentów od technologii silników spalinowych (ICE) stanie się istotnym wyzwaniem w nadchodzących latach, zwłaszcza z uwagi na ciągłą niepewność globalnych warunków gospodarczych oraz sceptycyzm kierowców wobec pojazdów elektrycznych (EV).

${alt}

 

 

Trend 2: Przyszłe plany zakupowe dotyczące pojazdów

Respondenci wskazali, że chęć wypróbowania czegoś nowego, uzyskanie dostępu do nowych funkcji oraz przystępność cenowa to najważniejsze powody zmiany marki pojazdu.

${alt}

 

Trend 3: Łączność

Klienci są gotowi udostępnić swoje dane osobowe, jeżeli miałoby to ułatwić otrzymywanie powiadomień na temat obsługi serwisowej, bezpieczeństwa na drodze czy natężenia ruchu. Jednak tylko jedna czwarta konsumentów byłaby skłonna zapłacić za takie usługi.

${alt}

 

Trend 4: Subskrypcje pojazdów

Jedna czwarta ankietowanych zrezygnowałaby z własnego samochodu na rzecz usług subskrypcji. Z perspektywy tych respondentów najważniejszymi kwestiami są: wygoda, dostępność pojazdów i kontrola kosztów.

${alt}

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat tych zmieniających się trendów konsumenckich w branży motoryzacyjnej, pobierz pełny raport Global Automotive Consumer Study 2024: Raport w wersji polskiej do pobrania (tutaj). 

IT Reseller TV „Liderzy Branży” – „Predykcja i przewidywalność dostępności towarów dla klienta, to coś najważniejszego” – zgodnie twierdzą Michał Garwacki z GTV oraz Marek Głazowski z IFS