Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sprzedaż komputerów w Europie nadal słabnie, ale tempo spadku się zmniejsza.

Sprzedaż laptopów spadła o 12% w drugim kwartale 2023 r., osiągając lepsze wyniki niż komputery stacjonarne, które odnotowały gwałtowny spadek o 33%. Tymczasem rynek tabletów skurczył się o 31%. Canalys prognozuje, że sprzedaż komputerów PC w Europie Zachodniej za cały rok 2023 spadnie o 13%, a tabletów o 14%.

Najnowsze badanie Canalys pokazuje, że sprzedaż komputerów stacjonarnych, w tym komputerów stacjonarnych, laptopów i stacji roboczych, w Europie Zachodniej spadła o 17% rok do roku do 10,5 mln sztuk w drugim kwartale 2023 r., co stanowi poprawę w porównaniu z poprzednim kwartałem, kiedy sprzedaż spadła 37%. Dane te pokazują, że rynek znajduje się na drodze do ożywienia i oczekuje się, że do końca 2023 r. odnotuje kwartalny wzrost, a w 2024 r. – większe zyski.

Sprzedaż laptopów spadła o 12% do 8,6 miliona sztuk, osiągając lepsze wyniki niż komputery stacjonarne, które odnotowały gwałtowny spadek o 33% do 1,9 miliona sztuk. Tymczasem rynek tabletów znacznie się skurczył, ponieważ sprzedaż spadła o 31% do 4,4 miliona sztuk. Canalys prognozuje, że sprzedaż komputerów PC w Europie Zachodniej za cały rok 2023 spadnie o 13%, a tabletów o 14%.

„Po trudnej pierwszej połowie rynek komputerów osobistych w Europie Zachodniej wykazuje obecnie oznaki ożywienia” – mówi Kieren Jessop, analityk ds. badań w Canalys. „Rynek osiągnął punkt zwrotny; wysokie poziomy zapasów zostały w większości przetrawione, a malejący popyt ustabilizował się w ciągu ostatnich 18 miesięcy. Pozostałą część 2023 r. zaplanowano na minimalny kwartalny wzrost, ale stały”.

Chociaż poziom zaufania konsumentów wykazuje oznaki poprawy, biznes konsumencki koncentruje się aktualnie na innych obszarach wydatków. Oczekuje się, że rynek komercyjny wyprzedzi segment konsumencki w 2023 r. Oczekuje się także, że sprzedaż komputerów PC do małych i średnich firm będzie silniejsza w drugiej połowie roku, rosnąc o 16% w porównaniu z drugą połową 2022 r.