Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie rośnie – twierdzą analitycy. Jest jednak jedno “ale”.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Counterpoint Research sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie wzrosła o ponad 13% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r.

Chociaż ogólna sprzedaż samochodów osobowych w Europie także wykazuje oznaki poprawy, nie osiągnęła jeszcze poziomów sprzed COVID-19. Pod względem ogólnej sprzedaży pojazdów elektrycznych prym wiodą Niemcy, tuż za nimi uplasowały się Wielka Brytania, Francja, Włochy, Holandia i Norwegia. Tymczasem udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów osobowych był najwyższy w Norwegii i Holandii.

Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy naszego kontynentu chętniej wybierają pojazdy elektryczne. Wobec wzrostu całości rynku widać interesującą tendencję. W pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż akumulatorów EV (BEV) wzrosła o 32% r/r, podczas gdy sprzedaż pojazdów hybrydowych typu plug-in (PHEV) spadła o 13% r/r. W rezultacie udział pojazdów elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów osobowych spadł w ciągu kwartału w porównaniu z rokiem ubiegłym.

W międzyczasie nastąpił znaczący postęp na europejskim rynku hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV) i tzw. miękkich hybryd (MHEV, czyli pojazdów, w których silnik elektryczny stanowi jedynie uzupełnienie spalinowego i nie jest w stanie samodzielnie napędzać samochodu). Tymczasem Europa podejmuje wysiłki, aby wzmocnić rynek pojazdów elektrycznych niższej klasy, bardziej osiągalny dla przeciętnego obywatela, jednocześnie rozwijając ekosystemy akumulatorów i wspierając gospodarkę o obiegu zamkniętym. Inicjatywy te mają przygotować Europejczyków przed nadchodzącym zakazem sprzedaży aut spalinowych.

 

IBM Business Partner Summit 2023: „Obszarów zastosowania AI jest tyle, ile pomysłów, a tych nam nie brakuje” – komentują Adam Miklewski z Simplicity oraz Andrzej Bugowski z IBM