Sprzedaż smartwatchy odnotowuje dwucyfrowy wzrost
W drugim kwartale globalna sprzedaż smartwatchy odnotowała 11% wzrost rok do roku, co następuje po spadku przez dwa kolejne kwartały.
Według Global Smartwatch Model Tracker firmy Counterpoint Research, globalna sprzedaż smartwatchów wzrosła o 11% rok do roku w drugim kwartale roku, po spadku zarówno w czwartym kwartale 2022 r., jak i w pierwszym kwartale 2023 r. Sprzedaż w Indiach wzrosła o 70%, co stanowi główną siłę napędową wzrostu na światowym rynku. Rynek chiński również odnotował niewielki wzrost. Skala obydwu tych rynków sprawia, że wpływ na cały globalny rynek zaliczył wzrost. Co więcej, Huawei awansował na drugą pozycję pod względem udziału w rynku światowym. To także istotny wpływ rynku chińskiego.
Analityk z Counterpoint, Woojin Son zauważa, że „Huawei odnotował imponujący wzrost w drugim kwartale, zapewniając po raz pierwszy od dwóch lat drugą pozycję w sprzedaży. Rozwój wiodącej chińskiej marki zatrzymał się na pewien czas z powodu sankcji technologicznych”
Na rynku nadal prym wiedzie Apple, które odnotowało 10% spadek sprzedaży rok do roku. Spadek ten spowodował, że sprzedaż w drugim kwartale po raz pierwszy od trzech lat wyniosła niecałe 8 milionów sztuk. W rezultacie udział Apple w rynku spadł do 22% z 27% rok wcześniej.
Chociaż ożywienie na rynku chińskim pozostało umiarkowane, Huawei agresywnie wprowadził na rynek nowe flagowe produkty, takie jak Watch Series 4. Huawei poczynił ogromne postępy, zwiększając swój udział w rynku krajowym do 39% po wzroście sprzedaży o 58%. To osiągnięcie zapewniło marce drugie miejsce w światowych rankingach udziału w rynku smartwatchów. Wydaje się, że Huawei jest zdeterminowany, aby odzyskać swoją nadszarpniętą na rynku. Czas pokaże, czy to dążenie uda się skutecznie rozszerzyć na inne sektory, takich jak smartfony. Potencjał z pewnością jest, zwłaszcza w kontekście ostatnich rewelacji dotyczących nowych układów produkowanych dla Huawei przez SMIC.
Indyjskie marki Noise i Fire-Boltt okazały się głównymi konkurentami dla czołowej dwójki, odnotowując wzrost rok do roku odpowiednio o 86% i 70%. Ranking zamknął Samsung, który zanotował spadek rok do roku o 19%. Wyniki Samsunga w Ameryce Północnej i Europie, czyli jego głównych rynkach, zaliczył spadki rok do roku odpowiednio o 24% i 13%.