Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sprzedaż smartwatchy odnotowuje dwucyfrowy wzrost

W drugim kwartale globalna sprzedaż smartwatchy odnotowała 11% wzrost rok do roku, co następuje po spadku przez dwa kolejne kwartały.

Według Global Smartwatch Model Tracker firmy Counterpoint Research, globalna sprzedaż smartwatchów wzrosła o 11% rok do roku w drugim kwartale roku, po spadku zarówno w czwartym kwartale 2022 r., jak i w pierwszym kwartale 2023 r. Sprzedaż w Indiach wzrosła o 70%, co stanowi główną siłę napędową wzrostu na światowym rynku. Rynek chiński również odnotował niewielki wzrost. Skala obydwu tych rynków sprawia, że wpływ na cały globalny rynek zaliczył wzrost. Co więcej, Huawei awansował na drugą pozycję pod względem udziału w rynku światowym. To także istotny wpływ rynku chińskiego.

Analityk z Counterpoint, Woojin Son zauważa, że „Huawei odnotował imponujący wzrost w drugim kwartale, zapewniając po raz pierwszy od dwóch lat drugą pozycję w sprzedaży. Rozwój wiodącej chińskiej marki zatrzymał się na pewien czas z powodu sankcji technologicznych”

Na rynku nadal prym wiedzie Apple, które odnotowało 10% spadek sprzedaży rok do roku. Spadek ten spowodował, że sprzedaż w drugim kwartale po raz pierwszy od trzech lat wyniosła niecałe 8 milionów sztuk. W rezultacie udział Apple w rynku spadł do 22% z 27% rok wcześniej.

Chociaż ożywienie na rynku chińskim pozostało umiarkowane, Huawei agresywnie wprowadził na rynek nowe flagowe produkty, takie jak Watch Series 4. Huawei poczynił ogromne postępy, zwiększając swój udział w rynku krajowym do 39% po wzroście sprzedaży o 58%. To osiągnięcie zapewniło marce drugie miejsce w światowych rankingach udziału w rynku smartwatchów. Wydaje się, że Huawei jest zdeterminowany, aby odzyskać swoją nadszarpniętą na rynku. Czas pokaże, czy to dążenie uda się skutecznie rozszerzyć na inne sektory, takich jak smartfony. Potencjał z pewnością jest, zwłaszcza w kontekście ostatnich rewelacji dotyczących nowych układów produkowanych dla Huawei przez SMIC.

Indyjskie marki Noise i Fire-Boltt okazały się głównymi konkurentami dla czołowej dwójki, odnotowując wzrost rok do roku odpowiednio o 86% i 70%. Ranking zamknął Samsung, który zanotował spadek rok do roku o 19%. Wyniki Samsunga w Ameryce Północnej i Europie, czyli jego głównych rynkach, zaliczył spadki rok do roku odpowiednio o 24% i 13%.