Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Sprzedaż tabletów ma wzrosnąć w drugiej połowie 2023 roku

Analitycy z Canalys twierdzą, że tablety, które po pandemicznym boomie, sprzedają się obecnie wyraźnie słabiej, zaczną już niedługo ponownie zyskiwać na popularności. 

Według najnowszych danych Canalys, globalna sprzedaż tabletów spadła o 18% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r. do 31,7 mln sztuk. To najniższy wynik sprzedaży od pierwszego kwartału 2020 r., kiedy podaż i dystrybucja mocno ucierpiały. Chociaż w krótkim okresie sprzedaż utrzyma się na poziomie zbliżonym do sprzed pandemii, dostawcy skorzystają z możliwości w segmencie konsumenckim premium i zwiększonego wdrażania w środowiskach biznesowych i edukacyjnych.

„Spadek popytu na tablety po Bożym Narodzeniu jest zawsze spodziewany, ale cięcia wydatków konsumpcyjnych w związku z wysoką inflacją były poważne” – powiedziała Himani Mukka, kierowniczka ds. badań w Canalys – „Ponadto następuje bardziej strukturalna korekta, ponieważ czynniki napędzające masowy popyt podczas pandemii w dużej mierze znikają. W rezultacie dostawcy i detaliści traktują priorytetowo redukcję wysokich poziomów zapasów”.

Globalna baza uruchomionych, aktywnych tabletów ogromnie wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat, więc istnieją znaczne możliwości przeniesienia użytkowników w górę łańcucha wartości dzięki przyszłym aktualizacjom. Sprzedawcy zaczęli prezentować produkty, które zapewniają użytkownikom lepsze, bardziej responsywne działanie, czy to dzięki innowacyjnym chipsetom, lepszym wyświetlaczom, czy ulepszonym funkcjom zwiększającym produktywność. To właśnie ma napędzić powrót popularności tych urządzeń. Oprócz konsumentów, dostawcy tabletów widzą również przyszłe możliwości rozwoju we wdrożeniach w przedsiębiorstwach i placówkach edukacyjnych.

„Nastąpiła stagnacja w przejęciach przedsiębiorstw i sektora publicznego w związku z wyzwaniami gospodarczymi, ale budżety ponownie się zmaterializują” – twierdzi Himani Mukka. „Ogólny popyt na tablety ma stopniowo rosnąć w drugiej połowie 2023 r. i przyspieszyć w 2024 r., przy utrzymaniu sprzedaży powyżej poziom sprzed pandemii”.