Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Stabilny rozwój wszystkich wskaźników operacyjnych przekłada się na zwiększenie dynamiki wzrostu T-Mobile Polska.

W trzecim kwartale 2023 r. T-Mobile Polska:

  • Poprawił przychody o 6,6%, dzięki wyraźnej poprawie wpływów ze wszystkich kluczowych segmentów: usług mobilnych i stacjonarnych oraz w segmencie ICT,
  • Pozyskał 224.000 klientów usług mobilnych w porównaniu do ubiegłego roku oraz zwiększył bazę klientów usług telewizyjnych oraz internetu światłowodowego,
  • Osiągnął wzrost zysku EBITDA AL o 1,6% – zgodnie z celami strategicznymi przyjętymi na ten rok,
  • Zawarł kolejną umowę na dostęp hurtowy do sieci światłowodowej, z operatorem sieci Vectra, co pozwoli T-Mobile zwiększyć zasięg oferty o kolejne 4 mln gospodarstw domowych, by docierać z usługami światłowodowymi do 8 mln gospodarstw domowych,
  • Kontynuował realizację strategii ESG, angażując się w inicjatywy na rzecz środowiska oraz upowszechniania kompetencji cyfrowych, opublikował także kolejny raport zrównoważonego rozwoju,
  • Kontynuował inwestycje infrastrukturalne mające na celu przygotowanie do uruchomienia sieci 5G na częstotliwościach 3.x GHz.

 

Na koniec trzeciego kwartału 2023 r. baza klientów T‑Mobile Polska zwiększyła się o 224.000 użytkowników w porównaniu do analogicznego kwartału roku ubiegłego i wynosiła 12,55 miliona. Mimo kontynuacji procesu wyłączania nieaktywnych kart oferowanych uchodźcom z Ukrainy, zwiększone zainteresowanie ofertą przedpłaconą zaowocowało wzrostem bazy klientów prepaid o 85 tysięcy w porównaniu do trzeciego kwartału. Baza klientów kontraktowych wzrosła równocześnie o 139 tys. W połączeniu ze zwiększeniem sprzedaży usług konwergentnych (FTTH, TV i Voice), a także biznesowych (zwłaszcza ICT), wpłynęło to na wzrost całkowitych przychodów o 3,2%, do kwoty 1,78 mld zł, pomimo utraty części przychodów wynikających z kontynuacji regulacji stawek MTR. W rezultacie T‑Mobile nie tylko utrzymał pozytywne trendy z ostatnich miesięcy pierwszego półrocza, ale zwiększył dynamikę wzrostu i odnotował zysk EBITDA AL 465 mln zł, co stanowi wzrost o 1,6% (r/r).

 

Filarami naszej strategii rynkowej, obok odpowiedzialności wobec otoczenia i oferowania klientom najlepszej możliwej technologii jest troska o doświadczenia klientów i tworzenie oferty odpowiadającej na ich realne potrzeby. Zwiększenie dynamiki wzrostu w trzecim kwartale, a szczególnie zwiększenie popularności prostych i kompletnych, konwergnetnych pakietów usług dla domu pokazuje, że ci doceniają nasze podejście – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T‑Mobile Polska.

Nieustannie dbamy też o ciągły rozwój naszej oferty. Aby uczynić nasze portfolio produktowe jeszcze bardziej atrakcyjnym, wprowadziliśmy markę Red Bull Mobile, która skutecznie przyciąga zwłaszcza młodszych, najbardziej wymagających odbiorców, oferując im innowacyjne, w pełni cyfrowe podejście. Oddaliśmy także do ich dyspozycji wyjątkowe doświadczenia i nagrody Magenta Moments. Dbamy też, aby usługi T‑Mobile były jeszcze szerzej dostępne. Sfinalizowaliśmy umowę hurtowego dostępu FTTH z jednym z największych dostawców w kraju, Vectrą oraz prowadziliśmy przygotowania do uruchomienia sieci 5G w paśmie C.

 

W omawianym okresie koszty energii elektrycznej, mimo wyhamowania tempa wzrostu cen oraz funkcjonowania farm fotowoltaicznych, zbudowanych w ramach umowy vPPA, stanowiły w dalszym ciągu znaczące obciążenie dla firmy. Mimo tego, operator kontynuował inwestycje w sieć światłowodową – ogólnopolską sieć opartą na łączach 400G, sieć łączącą stacje bazowe, a także wymianę komponentów sieci mobilnej, związane z planami uruchomienia sieci 5G na nowo pozyskanych w aukcji częstotliwościach. Sfinalizowano także uruchomienie T Hub – jednostki, która koncentruje się na dostarczaniu usług IT na rzecz spółek Grupy Deutsche Telekom.

 

Fakt, że w trzecim kwartale nie tylko odnotowaliśmy wzrost, mimo wciąż znacznych obciążeń kosztowych i negatywnego wpływu regulacji stawek MTR, ale zwiększyliśmy jego tempo to sygnał, że nasza strategia działa zgodnie z założeniami. Jej podstawą jest gotowość do działania nawet w bardziej wymagającym otoczeniu i przede wszystkim: możliwość ciągłych inwestycji w jakość usług i stały rozwój oferty – powiedział Juraj Andras, CFO T‑Mobile Polska. Fakt, że przy dużej presji kosztowej udaje nam realizować znaczące projekty inwestycyjne i stale poprawiać wynik EBITDA, pokazuje, że jesteśmy gotowi do realizacji naszej obietnicy wzrostu.

 

Klienci wybierają usługi konwergentne

W sierpniu operator rozszerzył swoje portfolio o kolejną generację urządzeń 5G na każdą kieszeń: T Phone, T Phone Pro 5G, a także nowość – T Tablet, dzięki którym nowoczesna technologia dostępna jest na wyciągnięcie ręki dla każdego. Sprzedaż tych urządzeń nieprzerwanie od momentu premiery to ponad 5% ogółu sprzedaży smartfonów i tabletów u magentowego operatora.

Pod koniec września T‑Mobile rozpoczął także strategiczną współpracę z Red Bull MOBILE. Jej efektem jest subskrypcyjna, w pełni cyfrowa oferta, którą aktywować można w telefonie, dzięki eSIM, a do zarządzania kontem wystarczy aplikacja. Co więcej, oferta ta dostarcza nie tylko najlepszą technologię od T‑Mobile, ale także zapewnia wyjątkowe doświadczenia, dzięki dostępowi do atrakcji ze świata Red Bulla, w którym na klientów czekają wspaniałe nagrody, konkursy i bilety na niezapomniane wydarzenia.

Operator nieprzerwanie stawia także na rozwój usług konwergentnych. Po raz kolejny T‑Mobile zwiększył liczbę kanałów w usłudze MagentaTV, jednocześnie zapewniając dostęp do prawie 1000 propozycji w ramach biblioteki VOD. Trzeci kwartał to także wyraźmy wzrost sprzedaży usług światłowodowych oraz pakietów usług ze światłowodem w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, czego efektem było znaczące zwiększenie liczby klientów konwergentnych w T‑Mobile.

 

Partner w cyfryzacji biznesu

W tym czasie T‑Mobile skutecznie zachęcał klientów biznesowych do skorzystania z oferty MagentaBIZNES z nielimitowanym internetem i rozmowami. Nowi klienci mogą skorzystać z promocji, w ramach której 12 miesięcy otrzymują bez opłat w taryfach M, L i VIP. Promocję wspiera szeroka kampania, w której kolejny raz wystąpili obecni klienci, korzystający na co dzień z oferty T‑Mobile w swoim biznesie. Z kolei w segmencie największych klientów korporacyjnych widoczna jest duża dynamika wzrostu usług ICT. W tym czasie spółka T-Systems otrzymała wyróżnienie jako partner firmy SAP, co jest odzwierciedleniem koncentracji T-Systems na strategii dostarczania produktów cloudowych SAP. Natomiast T‑Mobile pozyskał dwa znaczące kontrakty na obsługę klientów z obszaru administracji publicznej: na świadczenie usług transmisji danych i centralnego dostępu do sieci Internet na rzecz Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, a także dla Ministerstwa Finansów na zaprojektowanie, zestawienie, uruchomienie i udostępnianie łączy dostępowych w ponad 200 lokalizacjach, z możliwością rozszerzenia do 400.

 

Najlepsza technologia

T-Mobile kontynuował rozwój infrastruktury transmisyjnej z myślą o uruchomieniu sieci 5G na C-band i zwiększonym zapotrzebowaniem na szybką transmisję danych, które się z tym wiąże. Konsekwentnie realizował projekt podłączania stacji bazowych światłowodem, w efekcie czego już niemal 55% stacji własnych podłączonych jest tego typu łączem, oferującym praktycznie nieograniczone możliwości transmisyjne. Co więcej, kolejne 20% stacji własnych podłączone są łączami radioliniowymi z prędkością powyżej 3 Gbps. Konsekwentna realizacja tych inwestycji pozwoli T‑Mobile uruchomić sieć 5G niezwłocznie po uzyskaniu pozwoleń radiowych na wykorzystanie pozyskanych w procesie aukcyjnym częstotliwości 3.x GHz. Operator rozwijał także zasięg działającej już w tej chwili sieci 5G w technologii DSS – w tej chwili już ponad 50% stacji bazowych dostępnych dla klientów operatora wspiera już to rozwiązanie. T‑Mobile kontynuował także proces modernizacji Data Center w odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie klientów usługami tego typu.

 

Odpowiedzialność społeczna w centrum uwagi

Przyjęta przez T‑Mobile strategia ESG stawia przed spółką ambitne cele, koncentrując się przy tym na czterech podstawowych obszarach: klimacie, cyrkularności, włączeniu cyfrowym i różnorodności. T‑Mobile analizuje wpływ swoich aktywności na otoczenie, a wnioski regularnie publikuje w raportach zrównoważonego rozwoju. Najnowszy, czwarty już raport, swoją premierę miał w ostatnim kwartale.

Ponadto, w trzecim kwartale 2023 roku T‑Mobile postawiło na naturę! Klienci sieci, którzy swój stary telefon przynieśli do jednego z salonów operatora, mogli skorzystać ze specjalnej zniżki na nowy, dowolny model smartfona. Co więcej, operator ponownie został parterem akcji Sprzątanie Świata i zainaugurował kolejną edycję konkursu „Planeta ma znaczenie” dla szkół i przedszkoli, w którym najbardziej aktywne placówki mają szanse na atrakcyjne nagrody. To tylko kilka przykładów działań wspierających obszar cyrkularności i zbieranie starych telefonów.

Co więcej, operator niezmiennie dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego we wrześniu ogłosił realizację drugiej odsłony projektu edukacyjnego „Pewni w sieci”. W roku otrzymał on patronat honorowy Ministerstwa Cyfryzacji oraz NASK.

 

10 lat smartfonów Motorola moto g